Hyppää sisältöön

Luokka 5 Työajanseurantajärjestelmät DPS

Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".

Yhteishankinnan edut

  • Minikilpailutus on avointa kilpailutusta nopeampi ja helpompi, koska Hansel on jo varmistanut toimittajien soveltuvuuden (mm. yrityksen taloudellinen tilanne ja laaja-alaiset referenssit vastaavien palveluiden toimituksista). Hansel on myös tarkastanut DPS-toimittajien rikosrekisteriotteet puolestasi. 
  • Säästät aikaa ja vaivaa avoimeen kilpailutukseen verrattuna: minikisa sähköisesti valmiita mallipohjia käyttäen.
  • Hanselin asiantuntijat ovat tukenasi minikilpailutuksessa: mm. kommentoimme asiakirjat ennen julkaisua.
  • Asiakkaalle edulliset sopimusehdot ja tarvittaessa tukea toimittajahallinnassa sopimuskauden aikana.

Mitä voin hankkia? 

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu luokkiin 1–5. Luokassa 5 dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat seuraavat turvallisuustekniikan järjestelmät ja laitteet:

Työajanseurantajärjestelmät

Työajanseuranta on järjestelmä, jolla seurataan ja hallinnoidaan työntekijöiden työaikaa. Järjestelmän tulee ottaa huomioon esimerkiksi erilaiset työehtosopimukset (erityisesti valtion virka- ja työehtosopimus), liukuvan työajan, ylityöt, vuorotyöt sekä osa-aikatyöt. Työajanseurannan lisäksi järjestelmä laskee erilaiset ylityöt ja käyttäjän haluamat syyajat, kuten matka-ajan ja koulutukset. 

Työajanseurantajärjestelmä kerää työaikasaldoa, joka on henkilön nähtävissä vähintään työaikapäätteen näytöltä tunnisteen käytön yhteydessä, selaimen, sovelluksen tai mobiilisovelluksen avulla.

Työajanseurantajärjestelmissä korostuvat ohjelmistorajapintojen avulla tehtävät tiedonsiirrot. Työajanseurantajärjestelmään voidaan tuoda henkilöt esimerkiksi HR-masterjärjestelmästä web services -rajapinnan avulla tai AD:lta LDAP:n avulla. 

Asiakkaalle tarjottavan järjestelmän tulee olla liitettävissä toimittajan toimesta valtionhallinnon KIEKU-järjestelmään. Työajanseurantajärjestelmästä siirretään tietoa esimerkiksi palkanlaskentajärjestelmiin web services -teknologioiden avulla.

Työajanseurantajärjestelmä voi edellyttää siihen liittyvien lisenssien ja käyttöoikeuksien hankintaa.

Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat myös seuraavat työajanseurantajärjestelmiin liittyvät palvelut:

  • Konsultointi ja suunnittelu
  • Asennuspalvelut
  • Dokumentointipalvelut
  • Takuuhuolto
  • Korjaushuoltopalvelu
  • Ennakkohuoltopalvelu
  • Pääkäyttäjäpalvelut
  • Vikadiagnostiikkapalvelu
  • Ohjelmiston tuki- ja ylläpitopalvelu
  • Ohjelmointityö
  • Koulutus ja lisäkoulutus

Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset

Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:

  • Rekisteröityminen ammatti- tai elinkeinorekisteriin
  • Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
  • Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
    • Riskiluokitus vähintään RL 4. Jos RL 4, niin vaaditaan luotettava selvitys toimenpiteistä, joihin toimittaja ryhtyy tai on ryhtynyt riskiluokan parantamiseksi
    • Vastuuvakuutus väh. 500 000 euroa
  • Referenssivaatimusten täyttyminen
  • Laatu ja ympäristösertifikaatit

Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.

Haluatko toimittajaksi?

Haluatko toimittajaksi Turvallisuustekniikka, järjestelmät ja laitteet -DPS:ään?

Voit jättää osallistumishakemuksen Turvallisuustekniikka, järjestelmät ja laitteet 2021–2025 (DPS):ään täällä.

 Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu viiteen luokkaan. Toimittaja voi jättää osallistumishakemuksen joko yhteen tai useampiin luokkiin.

Turvallisuustekniikka, järjestelmät ja laitteet 2021–2025 hankinnasta kiinnostunut asiakas, haluatko tietää, ketkä toimittajat ovat mukana? Kirjaudu sisään verkkopalveluumme, niin näet listauksen mukana olevista toimittajista, saat tarkempia tietoja hankinnasta sekä vinkkejä oman minikilpailutuksen tekemiseen.

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Sopimuskausi
22.03.2021 - 31.03.2025
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.03.2035
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus
Tilaajavastuulaki
Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

  • Ympäristövastuu
  • Taloudellinen vastuu

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja yhteishankinnasta

Harri Ojala

Kategoriapäällikkö

harri.ojala@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa