Hyppää sisältöön

Tietoliikennepalvelut 2023–2028 DPS

Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".

Yhteishankinnan edut 

Voit hankkia tarpeitasi vastaavat tietoliikennepalvelut haluamassasi laajuudessa. Yhteishankinta sisältää myös valmiiksi laaditut sopimus- ja palvelutasoehdot, joihin voit kuitenkin vaikuttaa asiakaskohtaisessa sopimuksessa. Palveluna hankkiminen on joustavaa ja saat sopivat palvelut esimerkiksi eri kokoisille toimipisteille. Voit myös hankkia erilaiset tietoliikennelaitteet palveluna ja mahdollistaa teknologisen kehityksen mukana pysymisen koko sopimuskauden ajan.

Minikilpailutus on avointa kilpailutusta nopeampi ja helpompi, koska Hansel on jo varmistanut toimittajien soveltuvuuden (muun muassa yrityksen taloudellisen tilanteen ja referenssit vastaavien palveluiden toimituksista). Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot ja enimmäishinnan korotusrajat suojaavat myös asiakkaidemme asemaa.

Mitä voin hankkia? 

Tällä dynaamisella hankintajärjestelmällä voit hankkia organisaation tietoliikenneyhteydet ja tietoliikenteen palvelut haluamassasi laajuudessa.

Voit hankkia esimerkiksi:

  • Toimipisteet yhdistävät tietoliikenneyhteydet ja tietoliikenneverkon
  • Lähiverkkopalvelut
  • Yhteydet internetiin
  • VPN-palvelut
  • Tietoliikenteen tietoturvapalvelut
  • Verkon valvonta- ja hallintapalvelut
  • Tietoliikenteen asiantuntijapalvelut
  • Tietoliikenteen lisäpalvelut.

Asiakas tekee hankinnat DPS:ssä oman minikilpailutuksen kautta – ja saa siihen Hanselista valmiit mallipohjat ja hyvän tuen. 

Puheviestintää tukevat palvelut ja loppukäyttäjän datayhteydet voit kilpailuttaa erikseen esimerkiksi Teleoperaattoripalvelut 2022–2026 DPS:n kautta.

Haluatko esitellä yhteishankinnan muulle organisaatiollesi? Lataa tästä yhteishankinnan lyhyt esittely.

Sopimuskausi 

Yhteishankinnan sopimuskausi on 30.6.2023–30.6.2028, jonka aikana voit tehdä minikilpailutuksia.

Minikilpailutusten kautta tehdyt hankintasopimukset voivat olla voimassa 30.6.2030 asti.

Miten hankin?

Toimittajavalinta tehdään DPS:n sisäisellä kilpailutuksella. Minikilpailutukseen saat tueksesi valmiit malliasiakirjat.

  1. Tutustu erityisesti asiakirjoihin ”DPS:n kohde” ja ”DPS:n ehdot”
  2. Tutustu ohjeisiin Minikilpailutuksen ohje -välilehdellä
  3. Tee tarjouspyyntö valmiita malliasiakirjoja hyödyntäen

Päätä millä työvälineellä teet minikilpailutuksen:

Vaihtoehto 1. Cloudia-järjestelmästä löydät valmiin Hanselin laatiman tarjouspyynnön mallipohjan minikilpailutuksen tekemiselle. Täydennä tarvittavat tiedot tarjouspyyntöön ja liitä tarvittavat lomakkeet ja liitteet sekä hankintasopimusmalli osaksi minikilpailutusta.

Vaihtoehto 2. Käytä Hanselin ylläpitämää Kisa-apuria. Kisa-apurin löydät tämän sivun oikeasta reunasta kohdasta ”Tee tarjouspyyntö”. Kisa-apuri on hyvä työkalu erityisesti, jos teet minikilpailutuksia oman toimesi ohella ja/tai teet tilauskohtaisia yhden ammattihenkilön minikilpailutuksia. Kisa-apuri on käytettävissäsi maksutta, ilman asentamista ja ilman erillistä kirjautumista.

Huomaathan, että et voi poiketa tarjouspyynnössäsi liitteissä ”DPS:n kohde” ja ”DPS:n ehdot” määritellystä DPS:n kohteesta. Sopimusehtoihin ei myöskään voi sopia olennaisia muutoksia. Tarjouspyynnössä voi esittää tarkentavia ehtoja, tehdä tarkennuksia hankittaviin tuotteisiin ja palveluihin. 

Muista tutustua tarkempiin ohjeisiin Minikilpailutuksen ohje -välilehdellä!

Toimittajien yhteystiedot  

Vaatimukset täyttäviä toimittajia hyväksytään mukaan DPS:ään koko sen keston ajan. Ajantasainen lista toimittajista löytyy Cloudian sähköisestä kilpailutusjärjestelmästä. Toimittajatiedot päivittyvät myös Toimittajat-välilehdelle.

Asiakasyhteistyö

Valmistelemme yhteishankintojamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa asiakastyöryhmissä, ja tiivis yhteydenpito ryhmien kanssa jatkuu usein myös sopimuskauden aikana. Järjestämme myös avoimia infotilaisuuksia, joissa esittelemme tarkemmin yhteishankinnan tarjoamia etuja ja sen käyttämistä. 

Yhteishankinnassa sovittua 

Yhteishankinnoissamme moni asia on jo sovittu valmiiksi. Varmistamme muun muassa sopimustoimittajiemme luotettavuuden ja toimituskyvyn. Laatimamme ehdot mahdollistavat yhteishankinnan sujuvan käytön sopimuskaudella ja toimivat vankkana tukijalkana asiakkaan omalle hankintasopimukselle. Tavoitteenamme on asiakkaidemme tarpeita vastaava ja laadukas tuote- tai palveluhankinta.

Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset  

Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:

  1. Rekisteröityminen ammatti- ja elinkeinorekisteriin
  2. Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
  3. Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
    • Riskiluokitus vähintään 1–3 (erityisten selvitysten perusteella 4)
    • Liikevaihto vähintään 4 miljoonaa euroa
  4. Tekninen suorituskyky ja ammatillinen pätevyys
    • Tarjoajalla on käytettävissään tarjouksessa ilmoitettujen alihankkijoiden voimavarat hankinnan toteuttamisessa.
    • Tarjoajalla on kokemusta hankinnan kohteena olevien tavaroiden toimittamisesta/palvelujen tuottamisesta viimeisen kolmen vuoden aikana. 
    1. Tarjoajalle on kokemusta tietoliikennepalveluiden toimittamisesta vähintään kolmelle eri asiakasorganisaatiolle (referenssitoimeksiannot).
    2. Referenssitoimeksiannot kohdistuvat vähintään yhteen tai useampaan seuraavista hankinnan kohteena olevista palveluista: toimipisteet yhdistävät tietoliikenneyhteydet ja tietoliikenneverkko, yhteydet internetiin, lähiverkkopalvelut, vpn-palvelut, tietoliikenteen tietoturvapalvelut tai verkon valvonta- ja hallintapalvelut. 
    3. Kunkin referenssitoimeksiannon toteutuneen laskutuksen on tullut olla vähintään 100 000 euroa (alv 0 %). Palvelusopimuksen on tullut olla voimassa vähintään 12 kuukauden ajan viimeisen kolmen vuoden aikana osallistumishakemuksen jättämisestä laskettuna.
    4. Kaikkien referenssitoimeksiantojen tulee olla suoritettu eri asiakkaille.

Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.

Hinnoittelu 

Palvelujen hinnat määräytyvät aina DPS:n sisäisessä kilpailutuksessa.

Hankintasopimuksessa sovitut hinnat ovat kiinteinä voimassa:

  • Tietoliikennepalvelut 12 kuukautta (kaikki sopimuksen tarkoittamat palvelut lukuun ottamatta asiantuntijapalveluita ja palveluna hankittavia laitteita, jos valuuttaehdon käyttämisestä on erikseen sovittu). 
  • Asiantuntijapalvelut 12 kuukautta.

Kiinteän hinnoittelujakson jälkeen hintoja voidaan muuttaa. Lisätietoa tästä saat Asiakirjat-välilehden dokumentista "Dynaamisen hankintajärjestelmän ehdot".

Maksuehto

Maksuehto: 21 pv. Asiakas voi kuitenkin hankintasopimuksessa vaatia pidempää maksuaikaa, joka voi olla kuitenkin enintään 30 päivää.

Reklamaatiot

Tarkista aina vastaanottamasi palvelu tai tuote. Reklamoi havaitsemistasi virheistä sopimustoimittajalle. Näin säilytät mahdollisuuden sopimusten mukaisten oikeuksien, kuten sopimussakon tai vahingonkorvauksen, käyttöön.

Tärkeintä on ilmoittaa virheistä ajoissa sopimustoimittajille. Jos puitesopimuksessa on sovittu reklamaatioajasta, tee reklamaatio sopimuksenmukaisessa ajassa.

Voit tehdä reklamaation Hanselin reklamaatiolomakkeella tai vapaamuotoisesti. Suosittelemme, että käytät lomakettamme.

  1. Tee reklamaatio heti, kun saatu tuote tai palvelu ei vastaa sovittua. Täytä lomakkeeseen yhteystietosi ja selosta selvästi virheet.
  2. Valitse rastittamalla, ilmoitatko vaatimuksesi heti vai esitätkö ne myöhemmin.
  3. Lähetä reklamaatiolomake sopimustoimittajan yhteyshenkilölle ja Hanselin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@hansel.fi.

Lisätietoja saat sopimuksesta ja asiakaspalvelustamme.

Haluatko toimittajaksi?

Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä ja kurkkaa lisätietoja videolta! 

Edut toimittajalle 

  • Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
  • Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
  • Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan

Voit jättää osallistumishakemuksen Tietoliikennepalvelut 2023–2028 (DPS):ään täällä.

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Liity viimeistään 30.06.2028

Sopimuskausi
30.06.2023 - 30.06.2028
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
30.06.2030
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

  • Sosiaalinen vastuu
  • Taloudellinen vastuu

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja yhteishankinnasta

Jouni Välilä

Kategoriapäällikkö

jouni.valila@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa