Hyppää sisältöön

Luokka 4 Kulunvalvontajärjestelmät DPS

Tämä yhteishankinta on kaikkien asiakkaidemme käytettävissä. Jos olet toimittaja, siirry kohtaan "Haluatko toimittajaksi?".

Yhteishankinnan edut

  • Minikilpailutus on avointa kilpailutusta nopeampi ja helpompi, koska Hansel on jo varmistanut toimittajien soveltuvuuden (mm. yrityksen taloudellinen tilanne ja laaja-alaiset referenssit vastaavien palveluiden toimituksista). Hansel on myös tarkastanut DPS-toimittajien rikosrekisteriotteet puolestasi. 
  • Säästät aikaa ja vaivaa avoimeen kilpailutukseen verrattuna: minikisa sähköisesti valmiita mallipohjia käyttäen.
  • Hanselin asiantuntijat ovat tukenasi minikilpailutuksessa: mm. kommentoimme asiakirjat ennen julkaisua.
  • Asiakkaalle edulliset sopimusehdot ja tarvittaessa tukea toimittajahallinnassa sopimuskauden aikana.

Mitä voin hankkia? 

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu luokkiin 1–5. Luokassa 4 dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat seuraavat turvallisuustekniikan järjestelmät ja laitteet:

Kulunvalvontajärjestelmät

Kulunvalvontajärjestelmän päätarkoitus on valvoa, rajoittaa, ohjata ja rekisteröidä henkilöstö- ja materiaalivirtoja kulunvalvontajärjestelmän hallinnoimalla alueella. Järjestelmä ennaltaehkäisee rikoksia ja niistä aiheutuvia vahinkoja.

Kulunvalvontajärjestelmä tunnistaa kulkijan tunnistimen (kortti, tunnusluku, tms.) avulla ja sallii/estää kulkemisen ennalta ohjelmoitujen asetusten avulla. Kulkemista voidaan valvoa määriteltyjen alueiden/tilojen rajapinnassa, esimerkiksi ulko-ovella.

Kulunvalvontajärjestelmä voidaan toiminnallisesti yhdistää moniin muihin järjestelmiin, jolloin syntyy monipuolinen, erilaisia toimintoja sisältäviä kokonaisuus. Muita integroitavia järjestelmiä voivat olla esimerkiksi työajanseuranta, HR, AD, kameravalvonta, rikosilmoitinjärjestelmät ja paloilmoitinjärjestelmät.

Kulunvalvontajärjestelmä koostuu esimerkiksi henkilön mukana kulkevasta kulkutunnisteesta, kiinteistä etälukijoista sekä keskuslaitteista ja ohjelmistosta, joilla voidaan muun muassa ohjata järjestelmää sekä tulostaa raportteja. 

Kulunvalvontajärjestelmä liittyy oleellisesti oviympäristön sähköisiin lukituskomponentteihin. Osana kulunvalvontajärjestelmää toimivat sähkölukot (kevyttelki, solenoidi ja moottorilukot) sekä näihin liittyvät osat ovat osa kulunvalvontajärjestelmän muodostamaa kokonaisuutta. 

Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat myös seuraavat kulunvalvontajärjestelmiin liittyvät palvelut:

  • Konsultointi ja suunnittelu
  • Asennuspalvelut
  • Dokumentointipalvelut
  • Takuuhuolto
  • Korjaushuoltopalvelu
  • Ennakkohuoltopalvelu
  • Pääkäyttäjäpalvelut
  • Ohjelmointityö
  • Koulutus ja lisäkoulutus

Sopimustoimittajan soveltuvuusvaatimukset

Sopimustoimittajat ovat täyttäneet seuraavat soveltuvuusvaatimukset:

  • Rekisteröityminen ammatti- tai elinkeinorekisteriin
  • Verojen ja eläkevakuutusmaksujen maksaminen
  • Rahoituksellinen ja taloudellinen tilanne
    • Riskiluokitus vähintään RL 4. Jos RL 4, niin vaaditaan luotettava selvitys toimenpiteistä, joihin toimittaja ryhtyy tai on ryhtynyt riskiluokan parantamiseksi
    • Vastuuvakuutus väh. 1 000 000 euroa
  • Referenssivaatimusten täyttyminen
  • Laatu ja ympäristösertifikaatit

Yksityiskohtaiset soveltuvuusvaatimukset löytyvät osallistumispyynnöltä.

Haluatko toimittajaksi?

Haluatko toimittajaksi Turvallisuustekniikka, järjestelmät ja laitteet -DPS:ään? 

Voit jättää osallistumishakemuksen Turvallisuustekniikka, järjestelmät ja laitteet 2021–2025 (DPS):ään täällä.

Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu viiteen luokkaan. Toimittaja voi jättää osallistumishakemuksen joko yhteen tai useampiin luokkiin.

Turvallisuustekniikka, järjestelmät ja laitteet 2021–2025 hankinnasta kiinnostunut asiakas, haluatko tietää, ketkä toimittajat ovat mukana? Kirjaudu sisään verkkopalveluumme, niin näet listauksen mukana olevista toimittajista, saat tarkempia tietoja hankinnasta sekä vinkkejä oman minikilpailutuksen tekemiseen.

Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään

Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy

Kirjaudu sisään

Liittyminen

Sopimuskausi
22.03.2021 - 31.03.2025
Asiakkaan hankintasopimusten viimeinen voimassaolopäivä
31.03.2035
Toimintamalli
Sisäinen kilpailutus
Tilaajavastuulaki
Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Vastuullisuus

Kaikki yhteishankintamme on vastuullisuusanalysoitu ja merkitty vastuullisuustunnuksin. Tässä yhteishankinnassa on huomioitu:

  • Ympäristövastuu
  • Taloudellinen vastuu

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Tilaajavastuulain selvitykset tehdään keskitetysti Hanselin toimesta

Yhteystiedot

Kysy lisää asiantuntijoiltamme

Lisätietoja yhteishankinnasta

Harri Ojala

Kategoriapäällikkö

harri.ojala@hansel.fi

Hankinnan vaihe

  1. Esiselvityksessä
  2. Valmistelussa
  3. Kilpailutuksessa
  4. Käynnissä
  5. Päättynyt, asiakaskohtaiset sopimukset voimassa