Valmistelussa olevan yhteishankinnan alustavana kohteena ovat erilaiset ICT-palvelut ja -ratkaisut, jotka kattavat muun muassa kapasiteetti- ja käyttöpalvelut, pilvikapasiteetin, ohjelmistot, ICT-asiantuntijapalvelun, tekoälyn sekä IT-omaisuuden hallintaan liittyvät palvelut.
Yhteishankinnan edut
- Kilpailutettavanasi on kattava valikoima ICT-palveluita ja ohjelmistotuotteita.
- Minikilpailutus on avointa kilpailutusta turvallisempi ja helpompi, koska Hansel on jo varmistanut toimittajien soveltuvuuden (muun muassa yrityksen taloudellinen tilanne ja referenssit). Hansel on myös tarkastanut toimittajien rikosrekisteriotteet puolestasi.
- Säästät aikaa ja vaivaa avoimeen kilpailutukseen verrattuna – minikilpailutus tapahtuu sähköisesti valmiita mallipohjia ja esimerkkivaatimuksia käyttäen.
- Hanselin asiantuntijat ovat tukenasi minikilpailutuksessa, muun muassa katselmoimme ja kommentoimme minikilpailutusmateriaalisi ennen tarjouspyynnön julkaisua.
- Asiakkaanamme saat edulliset sopimusehdot ja tarvittaessa tukea toimittajahallinnassa sopimuskauden aikana.
- Löydät sopivan toimittajan tarpeisiisi, oli sitten kyseessä laaja-alaisesti kokonaispalvelua tai erikoistuneempaa, uudempaa ratkaisua tuottava toimittaja.
- DPS pysyy ajan hermolla, vaikka palvelut kehittyvät jatkuvasti.
Mitä voin hankkia?
Tällä yhteishankinnalla voit hankkia monipuolisia IT-palveluita ja -ratkaisuja, jotka kattavat kapasiteetti- ja käyttöpalvelut, pilvikapasiteetin, ohjelmistot, IT-konsultoinnin, tekoälyn sekä IT-omaisuuden hallintaan liittyvät palvelut.
Yhteishankinta mahdollistaa seuraavien palveluiden ja ratkaisujen hankinnan tarpeen mukaan:
- Kapasiteetti- ja käyttöpalvelut sekä pilvikapasiteetti
- Skaalautuvia resursseja ja infrastruktuuriin liittyviä palveluita, jotka tukevat operatiivisia tarpeita sekä pilvipohjaisia ratkaisuja. Tämä mahdollistaa joustavan tallennus-, laskenta- ja suorituskyvyn hyödyntämisen, mukaan lukien tekoälyyn ja ohjelmistorobotiikkaan liittyvät laskentakapasiteettitarpeet.
- Ohjelmistot
- Ohjelmistoja räätälöintiasteesta riippumatta. Sisältää perinteisesti hankittavat ohjelmistoratkaisut kuten lisenssipohjaiset ja omiin ympäristöihin asennettavat ohjelmistot sekä palveluna tuotettavat ohjelmistot (SaaS) mukaan lukien tekoäly- ja ohjelmistorobotiikkaratkaisut.
- Järjestelmäratkaisut
- Asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöidyt järjestelmäratkaisut, jotka tukevat liiketoimintaprosesseja ja teknisiä vaatimuksia.
- ICT-asiantuntijapalvelut
- Asiantuntijapalveluita erilaisten digitaalisten palveluiden sekä järjestelmien suunnitteluun, toteutukseen, ylläpitoon ja kehittämiseen. Kattaa myös ICT-palvelutuotannon johtamiseen kohdistuvan konsultoinnin.
- IT-omaisuuden hallintaan liittyvät ratkaisut
- Palvelut ja työkalut, jotka tukevat IT-omaisuuden hallintaa, kuten laitteiden, ohjelmistojen ja lisenssien seurannan, optimoinnin ja elinkaaren hallinnan. Kattaa IT-resurssien kokonaisvaltaisen hallinnan, auttaen organisaatioita minimoimaan kustannuksia, parantamaan läpinäkyvyyttä ja varmistamaan resurssien tehokkaan hyödyntämisen.
Yhteishankinnan kautta voit kilpailuttaa ja hankkia edellä kuvattuja joustavia, kustannustehokkaita ja tarpeisiin mukautuvia palvelukokonaisuuksia.
Uuden yhteishankinnan perustaminen ei vaikuta käynnissä olevien yhteishankintojen kestoon, elinkaareen tai niiden sisällä tehtyihin hankintasopimuksiin.
Yhteishankinta on tarkoitettu kaikille asiakkaillemme.
Voit jo nyt ilmoittaa kiinnostuksestasi tulevaan yhteishankintaan ja liittyä postituslistalle klikkaamalla Haluan lisätietoa -painiketta. Lähetämme sinulle lisätietoa heti, kun hankinnan valmistelu etenee ja meillä on uutta kerrottavaa.
Sopimuskausi
Tavoitteenamme on, että yhteishankinta on asiakkaidemme hyödynnettävissä loppuvuodesta 2025. Aikataulu tarkentuu kesän/syksyn aikana.
Liittyminen kannattaa
Vaikka dynaamisiin hankintajärjestelmiin (DPS) ei ole välttämätöntä liittyä, suosittelemme sitä kuitenkin lämpimästi. Liittymällä DPS:ään Liity yhteishankintaan -painikkeesta, saat tietoa esimerkiksi sopimusta koskevista muutoksista ja muista ajankohtaisista asioista. Jos et pääse tekemään liittymistä, otathan yhteyttä: asiakaspalvelu@hansel.fi.
Miten hankin?
Valitset omiin tarpeisiisi sopivan toimittajan dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisen kilpailutuksen eli minikilpailutuksen avulla.
Asiakasyhteistyö
Valmistelemme yhteishankintojamme yhteistyössä asiakkaidemme kanssa asiakastyöryhmissä. Tiivis yhteydenpito ryhmien kanssa jatkuu usein koko sopimuskauden ajan. Järjestämme myös avoimia infotilaisuuksia, joissa esittelemme tarkemmin yhteishankinnan tarjoamia etuja ja sen käyttämistä.
Asiakastyöryhmä
Perustamme yhteishankinnan valmistelua varten asiakastyöryhmän, jonka avulla pyrimme varmistamaan, että yhteishankinta vastaa asiakkaiden tarpeita parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakastyöryhmässä pääset vaikuttamaan ja kommentoimaan yhteishankinnan sisältöä, kuten esimerkiksi hankinnan kohdetta, sopimusehtoja tai toimittajan valintaperusteita.
Asiakastyöryhmä:
- kokoontuu yhteishankinnan valmistelun aikana kaksi kertaa,
- kommentoi hankinnan asiakirjoja ennen osallistumispyynnön julkaisua sekä
- kommentoi asiakasmateriaaleja.
Jos sinulla tai kollegallasi on tähän ryhmään soveltuvaa osaamista sekä aikaa osallistua aktiivisesti keskusteluun ja kommentoida materiaaleja, ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella. Asiakastyöryhmätyöskentely alkaa keväällä 2025.
Haluatko toimittajaksi?
Hyväksymme mukaan kaikki soveltuvuusehdot täyttävät toimittajat. Lue lisää DPS:stä hankintamenettelynä.
Edut toimittajalle
- Julkinen sektori on mahdollisuuksien maailma – kiinnostaisiko siivu miljardien markkinasta?
- Sähköiset, määrämuotoiset kilpailutukset ovat helppoja avoimiin kilpailutuksiin verrattuna
- Voit tulla mukaan tarjoamaan koko DPS:n keston ajan
Haluatko toimittajaksi? Tutustu ennakkoilmoitukseen ja ilmoittaudu markkinavuoropuheluun Hilmassa!
Näet vain osan sisällöstä, koska et ole kirjautunut. Kirjaudu sisään
Ei vielä tunnuksia? Rekisteröidy