Fördelar med gemensam upphandling
- Omfattande serviceutbud
- En minikonkurrensutsättning är ett tryggare och enklare val än en öppen konkurrensutsättning eftersom Hansel redan har säkerställt att leverantörerna är lämpliga (bland annat företagets ekonomiska situation och referenser). Hansel har också kontrollerat leverantörernas straffregisterutdrag för din räkning.
- Du sparar tid och arbete jämfört med en öppen konkurrensutsättning – minikonkurrensutsättningen genomförs online med hjälp av färdiga modeller.
- Hansels sakkunniga stöder dig i minikonkurrensutsättningen: vi ordnar utbildningar och går igenom och kommenterar dina handlingar för minikonkurrensutsättningen innan de publiceras.
- Du hittar en lämplig leverantör som möter dina behov, oavsett om det gäller en leverantör som tillhandahåller omfattande helhetstjänster eller en mer specialiserad kompetent leverantör även för en nyare tjänst.
- DPS är alltid aktuell även då tjänsterna ständigt utvecklas.
- Fungerande modeller för jämförelse av kvaliteten
- Förmånligare avtalsvillkor för kunden och vid behov stöd i valet av leverantör under avtalstiden
Vad kan jag upphandla?
Genom den här gemensamma upphandlingen hittar du leverantörer som hanterar hela kommunikations- och marknadsföringspaletten eller för mer begränsade uppgifter som grafisk design eller kommunikationsutbildning.
Din upphandling kan gälla
- en integrerad tjänst som omfattar föremålet för hela den gemensamma upphandlingen
- ett eller flera tjänsteområden eller tjänster eller
- enskilda upphandlingar.
Tjänsterna omfattar bland annat konsultering inom kommunikation och marknadsföring, planering och genomförande av kommunikation, planering och genomförande av marknadsföring, digital marknadsföring och kommunikation, medieplanering samt utbildning inom kommunikation.
Du kan redan nu anmäla ditt intresse för en kommande gemensam upphandling genom att klicka på ”Jag vill gärna ha mer information" till höger på sidan, så lägger vi till dig på utskickslistan för den gemensamma upphandlingen. Vi skickar mer information så snart beredningen av upphandlingen framskrider.
Avtalsperiod
Vårt mål är att den gemensamma upphandlingen ska vara tillgänglig för våra kunder i slutet av 2025. Tidtabellen preciseras under våren 2025.
Det lönar sig att ansluta sig
Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till de dynamiska upphandlingssystemen (DPS) så rekommenderar vi det starkt. Anslut dig till DPS längst upp till höger på sidan så får du information om avtalsförändringar och i andra aktuella frågor. Om du inte kan ansluta dig, vänligen kontakta oss på asiakaspalvelu@hansel.fi.
Vill du bli leverantör?
Nu kan du anmäla dig till den nya marknadsdialogen för den gemensamma upphandlingen! Här kommer du till förhandsanmälan i Hilma till för DPS som är under beredning. I förhandsannonsen finns länkar till både marknadsdialogen och för anmälan till informationsmötet för intresserade budgivare.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig