Hyppää sisältöön

Reguljära busstransporter DPS

Vad kan jag upphandla?

Abonnemangstrafiktjänster 2021 – 2026 (DPS) – Klass 2

Genom Reguljära busstransporter kan du upphandla passagerartransporttjänster med bussar samt tjänster av ett särskilt biträde. Med Reguljära busstransporter avses upprepande passagerartransporttjänster inom det finska fastlandet. Reguljära busstransporter utförs med bussar av klass M3 på de rutter och i den omfattning som kunden bestämt. I konstanta abonnemangstrafiktjänster ingår chaufför.

Utöver Reguljära busstransporter är det möjligt att inbegripa i upphandlingen tjänster med assistent. Assistenten kan hjälpa passagerare under resan eller hjälpa med hantering av baggage vid lastning och avlastning vid bussens avgång och/eller ankomst.

Mer detaljerad information om innehållet av den gemensamma upphandlingen hittar du i dokumentet ”Bilaga 1 Föremålet och villkor för det dynamiska inköpssystemet – Reguljära busstransporter (på finska Liite 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot - Vakiotilausajopalvelut” på fliken ”Dokument”.

Lämplighetskrav för avtalsleverantör

Valda avtalsleverantörer har uppfyllt följande lämplighetskrav:

1) Registrering i yrkes- och näringsregister

2) Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter

3) Finansiell och ekonomisk belägenhet

a) Riskklass 3 eller bättre enligt riskklassificering av Suomen Asiakastieto
b) Den sammanlagda årliga omsättningen under den senaste räkenskapsperioden har varit minst
1 000 000 euro.
c) Leverantören har en giltig ansvarsförsäkring för produktionen av tjänster som är föremålet för upphandlingskontraktet. Försäkringsbeloppet ska stå i proportion till de risker som tjänsteproduktionen hänför sig till, ändå på minst 500 000 euro. 

4) Ett giltigt persontrafiktillstånd (Gemenskapstillstånd för kollektivtrafik, beviljat av Trafi eller Traficom, eller kollektivtrafiktillstånd som beviljats före 1.7.2018).

Valda avtalsleverantörer har uppfyllt följande referenskrav:

Minst tio (10) referenstransporter av vilka var och en uppfyller följande minimikrav:

  • Referenstransport ska ha utförts under de tre (3) senaste åren före inlämningen av begäran om deltagande.
  • Referenstransport ska ha utförts med bussar eller med buss och chaufför enligt följande:
  • minst med tre (3) envåningsbussar där det finns sittplats för 40 passagerare

ELLER

minst med en (1) tvåvåningsbuss där det finns sittplats för 80 passagerare och med en (1) envåningsbuss där det finns sittplats för 40 passagerare.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.02.2021 - 31.10.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.10.2027
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Marko Hentilä

Kategorichef

marko.hentila@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga