Hyppää sisältöön

Företagshälsovårdstjänster 2024–2030 DPS

Företagshälsovårdstjänsterna hör till våra äldsta gemensamma upphandlingar och den har tagits emot väl av våra kunder. Vårt syfte är en gemensam upphandling som är flexibel med tanke på olika behov och som för med sig betydande fördelar för den gemensamma upphandlingens kunder. Läs mer här nedan och anslut dig!

Alla våra kunder kan anlita den gemensamma upphandlingen. Om du är leverantör, vänligen gå till ”Vill du bli leverantör?”.

Fördelar med gemensam upphandling

  • Det har bestämts högsta priser för de väsentliga tjänsterna inom företagshälsovården och avtalsleverantörerna kan inte ta ut större avgifter än dessa fasta priser.
  • En stor inköpsvolym medför fördelar som du får dra nytta av som kund i den här gemensamma upphandlingen.
  • Hansel tar hand om behandlingen av prisförhöjningar och ändringar som gäller avtalsleverantörerna samt övervakar för sin del avtalen.
  • Avtalsvillkoren har utformats för att stöda kundens krav på företagshälsovård så väl som möjligt.
  • Med hjälp av en färdig modell kan du följa med resultatet av ditt eget kundspecifika avtal under avtalsperioden.
  • Du får färdiga modeller av oss som du endast behöver komplettera för minikonkurrensutsättningen.

Läs på mellanfliken Ansvarsfullhet om hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.

Vad kan jag upphandla?

Med detta dynamiska upphandlingssystem får de tjänster som behövs för att möta ditt behov i den omfattning du önskar: 

  • Mångsidiga företagshälsovårdstjänster som skräddarsys efter dina behov 
    • Lagstadgad förebyggande företagshälsovård
    • Sjukvård och övrig hälsovård på allmänläkarnivå
  • Tjänster som stöder företagshälsovården, till exempel digitala lösningar eller distanstjänster.

Du har möjlighet att beakta den lokala anknytningen och de särskilda lokala behoven eftersom leverantörsvalet sker utifrån en minikonkurrensutsättning och med färdiga modelldokument. 

Våra avtalsvillkor och högstpriser skyddar kundens ställning och du får dra nytta av de fördelar som inköp av stora volymer möjliggör. 

Leverantörsvalet sker med hjälp av minikonkurrensutsättningen elektroniskt, i Cloudia-systemet eller med de färdiga materialen i Hansels Kisa-apuri-verktyg. För mer information om innehållet hänvisas bland annat till dokumentet Företagshälsovårdstjänstens villkor.

Den gemensamma upphandlingen kan anlitas av alla Hansels kunder.

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här (pdf) (på finska).

Avtalsperiod

Avtalsperiod för den gemensamma upphandlingen är 2.9.2024–31.12.2030.

Läs också mer om stödet för ledarskapet under avtalsperioden som KEVA erbjuder. Läs mer på KEVA:s webbplats.

Det lönar sig att gå med

Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till det dynamiska inköpssystemet rekommenderar vi detta varmt. Genom att gå med i DPS längst upp till höger på sidan får du information om till exempel ändringar som rör kontraktet och andra aktuella frågor. Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi.

Avtalsleverantörens lämplighetskrav

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registrering i yrkes- och näringsregistret
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  3. Tillstånd att tillhandahålla privata hälso- och sjukvårdstjänster 
  4. Finansiell och ekonomisk ställning
    • Riskklassificering minst 1–3
    • Ansvarsförsäkring och lagstadgad patientförsäkring
  5. Teknisk prestationsförmåga och yrkeskompetens
    • Krav 1: Anbudsgivaren har vid tidpunkten för inlämnande av ansökan gällande avtal om företagshälsovård för totalt minst 750 personer, inklusive sjukvård. Minimikravet kan uppfyllas genom ett antal olika referenser.
    • Krav 2: Antalet anställda (inklusive sjukvård) som omfattas av företagshälsovård i minst en kundorganisation inom företagshälsovården ska vara minst 150.

De detaljerade lämplighetskraven anges i anbudsansökan.

Vill du bli leverantör?

Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetskraven. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande.

Du kan lämna in ansökan om medverkan i DPS för Företagshälsovårdstjänster 2024–2030 DPS i Hilma.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 31.12.2030

Avtalsperiod
02.09.2024 - 31.12.2030
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Mari Riivari

Kategorichef

mari.riivari@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga