Nyttor
- Minikonkurrensutsättningar är snabbare och enklare än öppna konkurrensutsättningar eftersom Hansel har i förväg kontrollerat leverantörernas lämplighet (bl.a. företagets ekonomiska ställning och omfattande referenser gällande leveranser av motsvarande tjänster). Hansel har också granskat DPS-leverantörernas straffregisterutdrag på dina vägnar.
- Du sparar tid och besvär jämfört med en öppen konkurrensutsättning: minitävlingarna utförs elektroniskt med hjälp av färdiga dokumentmallar.
- Hansels sakkunniga stöder dig vid minikonkurrensutsättningen: vi kan bl.a. kommentera dokumenten innan de publiceras.
- Avtalsvillkoren är förmånliga för kunden, och vid behov får kunden stöd för leverantörsförvaltningen under avtalsperioden.
Vad kan jag upphandla?
Det dynamiska inköpssystemet har indelats i klasser 1 – 5. Föremålet för det dynamiska inköpssystemet i klass 3 är följande säkerhetstekniska system och utrustning:
Arbetstidsregistreringssystem
Arbetstidsregistrering är ett system med vilket man följer upp och administrerar arbetarnas arbetstid. Systemet ska exempelvis ta hänsyn till olika kollektivaltal (speciellt statens tjänste- och arbetskollektivavtal), flexibel arbetstid, övertidsarbete, skiftarbete och deltidsarbete. Utöver arbetstidsregistreringen beräknar systemet olika övertidsarbeten och den tid som olika funktioner inom arbetstiden tar, sådana som resetid och kurser.
Arbetstidsregistreringssystemet kumulerar arbetstidssaldot som den anställda kan komma åt åtminstone på skärmen av en arbetstidsterminal i samband med användningen av en identifierare, med hjälp av en webbläsare, applikation eller mobilapplikation.
I arbetstidsregistreringssystem framhävs dataöverföring med hjälp av programgränssnitt. Till ett arbetstidsregistreringssystem kan man överföra personer till exempel från ett HR-mastersystem med hjälp av ett web service-gränssnitt, eller från AD med hjälp av LDAP.
Ett system som leverantören erbjuder kunderna ska kunna anslutas till statsförvaltningens KIEKU-system av leverantören. Information från arbetstidsregistreringssystemen till exempel till löneräkningssystem överförs med hjälp av web service-teknologier.
Användningen av arbetstidsregistreringssystem kan förutsätta upphandling av tillhörande licenser och användarrättigheter.
Föremålet för det dynamiska inköpssystemet är också följande tjänster som hänför sig till arbetstidsregistreringssystem:
- Konsultation och planering
- Installeringstjänster
- Dokumentationstjänster
- Garantiunderhåll
- Reparationsunderhållstjänst
- Förebyggande underhållstjänst
- Huvudanvändartjänster
- Felsökningstjänst
- Tjänster för stöd och upprätthållande av programvaror
- Programmeringsarbete
- Utbildning och fortbildning
Avtalsleverantör
Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:
- Registrering i yrkes- eller näringsregister
- Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
- Finansiell och ekonomisk ställning
- Riskklassificering: riskklass minst 4. Om riskklassen är 4 krävs det att leverantören lägger fram en tillförlitlig utredning av de åtgärder som denne vidtar eller har vidtagit för at förbättra riskklassen
- Ansvarsförsäkring på minst 500 000 euro
- Uppfyllelse av referenskraven
- Kvalitets- och miljöcertifikat
Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig