Hyppää sisältöön

Klass 1 DPS

Detta kontrakt kan utnyttjas av alla Hansels kunder.

Fördelar med upphandlingen

  • Du får hjälp och stöd av Hansel för att planera din minikonkurrensutsättning samt omfattande substanskompetens inom branschen och dess särdrag.
  • Mallarna för minikonkurrensutsättning hjälper dig att kartlägga behoven, genomföra konkurrensutsättningen och fatta upphandlingsbeslut.
  • Villkor för kontrakts-, säkerhets- och servicenivå som stöder dina behov och som kan preciseras genom ett upphandlingskontrakt
  • Hansels experter erbjuder omfattande stöd för hela kontraktsperioden, bl.a. bevakning av kundens intresse och leverantörshantering. Vi övervakar att villkoren för DPS-avtalet uppfylls och ansvarar för hanteringen av dem under hela avtalets löptid.

Vad kan jag upphandla?

Detta dynamiska upphandlingssystem (DPS) är föremål för gemensam upphandling av säkerhets- och byråtjänster i Kategori 1 för våra kunder.

Tjänster som DPS omfattar:

  • stödtjänster för lobby-, receptions- och kontorstjänster
  • larmövervakning
  • övervakning av ordningen
  • lokal övervakning
  • distriktsövervakning
  • övervakning av byggarbetsplatser, och
  • säkerhetskontroll

och följande tilläggstjänster:

  • värdetransporter
  • nyckelhanteringstjänster
  • fjärrövervakning
  • ID-korttjänst
  • personskydd
  • utbildnings-, inspektions- och planeringstjänster (t.ex. säkerhetsledning)
  • trådlös anropstjänst
  • administratörstjänster
  • virtuell lobbytjänst.

Tjänsterna ska uppfylla minimikraven enligt det dynamiska upphandlingssystemet och upphandlingskontraktet.

Lämplighetskrav för avtalsleverantörer

Leverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registrering i yrkes- eller näringsregistret
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringspremier
  3. Ekonomisk och finansiell situation
  • Riskklassificeringen är minst RL 4. Om RL 4, krävs en tillförlitlig utredning av de åtgärder som leverantören vidtar eller har vidtagit för att förbättra riskklassen.
  • Ansvarsförsäkring för Kategori 1 minst 2 000 000 euro.
  1. Uppfyllande av referenskraven
  • I den tjänst som produceras ingår en larmcentral som leverantören ansvarar för och som leverantören utnyttjar när den tillhandahåller tjänster enligt upphandlingsavtalet för kunden.
  • Leverantören tillhandahåller 24/7 jour dygnet runt för ett eller flera av kundens objekt.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Vill du bli leverantör?

Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetsvillkoren. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande och se mer i videon!

Du kan skicka in en deltagandeansökan i DPS för Säkerhets- och byråtjänster 2021–2025 här.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
07.06.2021 - 31.12.2027
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.12.2030
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Harri Ojala

Kategorichef

harri.ojala@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga