Hyppää sisältöön

Småupphandlingar gällande säkerhetsprodukter Små upphandlingar

För Småupphandlingar gällande säkerhetsprodukter behöver man inte ansluta sig. I stället godkänns villkoren för användningen av tjänsten när offertbegäran skickas in.

Vad kan jag upphandla?

Genom den här småupphandlingen kan du upphandla säkerhetsmateriel och tillhörande tjänster när upphandlingens värde ligger under det nationella tröskelvärdet. Genom den här små upphandlingen kan du till exempel upphandla följande produkter:

  • kassaskåp, brandskydds-, nyckel-, datasäkerhets- och vapenskåp, 
  • valv, valvdörrar och säkerhetsdörrar,
  • brandskyddade arkivskåp, klädskåp och fack,
  • tillbehör och utrustning som är nära knutna till ovannämnda produkter,

Dessutom följande produktrelaterade tjänster:

  • konsultation och planering,
  • installations-, förhands- och garantiservice samt reparationstjänster.
  • reparationsarbeten,
  • avhämtning av gamla produkter,
  • återvinning, och
  • utbildning och fortbildning.

Småupphandling kan endast användas när dina köp ligger under det nationella tröskelvärdet. Kom ihåg att upphandlingen inte får spjälkas upp för att undvika tillämpning av upphandlingslagen. Dessutom bör du beakta upphandlingsanvisningarna för din egen organisation.

En småupphandling är inte en gemensam upphandling. Tjänsten Kisa-apuri är i första hand en digital plattform som skapats för att underlätta konkurrensutsättning av kundens egna små köp. Hansel har granskat bakgrunden till de leverantörer som deltar i tjänsten Kisa-apuri. En småupphandling ska konkurrensutsättas enligt upphandlingsenhetens egna upphandlingsanvisningar. Kommentering av offertdokument i småupphandlingar ingår inte i våra tjänster. Nedan hittar du dock våra tydliga videoanvisningar för användning av tjänsten Kisa-apuri.

Om din upphandling överstiger det nationella tröskelvärdet kan du inte använda småupphandling, utan vi rekommenderar att du besöker DPS för Säkerhetsprodukter.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.03.2022 -

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Kundservice

asiakaspalvelu@hansel.fi

0294 444 300

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga