Hyppää sisältöön

Kontorsmöbler 2021–2027 DPS

Delområdena i ramavtalet

Kontorsmöbler som varuupphandling

Kontorsmöbler som tjänsteupphandling

Varaktigheten för detta dynamiska inköpssystem (DPS) har förlängts med två år. Observera att du hittar detta DPS i Cloudia och Hilma under titeln Toimitilakalusteet 2021–2025.

Vad kan jag köpa?

Genom detta dynamiska inköpssystem (DPS) kan Hansel Ab:s kunder skaffa kontorsmöbler samt tjänster i anslutning till dem. 

DPS har två olika kategorier som kunden kan välja att använda för minikonkurrensutsättningen:

Kategori 1 (Möbler som varuupphandling) 

Kunden gör köpet i kategori 1 om Kunden köper produkterna som varuupphandling. I varuupphandlingsmodellen övergår äganderätten till produkterna till Kunden eller till en tredje part som angetts av Kunden.

Kategori 2 (Möbler som tjänsteupphandling) 

Kunden gör köpet i kategori 2 om Kunden köper produkterna som tjänsteupphandling. I tjänsteupphandlingsmodellen betalar Kunden en månatlig serviceavgift för tjänsterna och de produkter som ingår i dem.  I tjänstemodellen behåller Leverantören äganderätten till produkterna. 

Det lönar sig att gå med!

 Man ansluter sig till den gemensamma upphandlingen med knappen ”Delta i denna gemensamma upphandling” på webbtjänstens webbplats.

Vill du bli leverantör?

Hansel godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetsvillkoren. Se mer i videon! 

Hansel – Vill du bli kontraktsleverantör?

Mer information om DPS som upphandlingsförfarande hittar du på:

Hansel – Vad är ett dynamiskt upphandlingssystem (DPS)?

Anslutning

Anslut dig senast 11.11.2027

Avtalsperiod
12.11.2021 - 11.11.2027
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
11.11.2029
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Bra att veta
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Kontroll av sanktioner

Vi genomför sanktionskontroller på alla leverantörer som deltar i gemensamma upphandlingar.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Hanna Suono

Kategorichef

hanna.suono@hansel.fi