Hyppää sisältöön

Kontorsmaterial och IT-tillbehör 2023−2025 (2027) Ramavtal

Fördelar med gemensam upphandling

  • Du kan beställa alla kontorsmaterial och IT-tillbehör som du behöver av samma avtalsleverantör.
  • Färdigt konkurrensutsatta förmånliga priser på de produkter som kunderna använder mest
  • Ett brett sortiment med ansvarsfullt producerade produkter
  • Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
  • Hansel övervakar att prisnivån bibehålls och att produkterna är tillgängliga under hela avtalsperioden
  • Hansel ansvarar för avtalshanteringen under hela avtalsperioden.
  • Hansel stöder kunderna under hela avtalsperioden.

Vad kan jag upphandla?

Föremål för den gemensamma upphandlingen är de vanligaste kontorsmaterialen och IT-tillbehören liksom tjänster i samband med beställning och leverans av dem. En ingående beskrivning av föremålet för upphandlingen finns i ”Upphandlingsobjekt och minimikrav” på mellanfliken Dokument.

Ramavtalet omfattar produkter i följande produktgrupper:

  • Arkivering och förvaringsprodukter
  • Postningsprodukter
  • Kopierngs- och utskriftspapper
  • Material för arbetsplatserna
  • Små apparater och tavlor för kontoret
  • Mjukpapper
  • Produkter för kaffeservering, rengöring och hygien
  • Förstahjälpen-material
  • Ergonomiprodukter
  • IT-material
  • Utskriftstillbehör

Se en närmare beskrivning av produkterna i produktgrupper i bilagan ”Innehållet i produktgrupperna som utgör föremål för upphandlingen” på mellanfliken Dokument.

Förutom produkterna i de fastställda produktgrupperna ingår i liten utsträckning även affärspresenter och marknadsföringsprodukter som kunden behöver och som leverantören har i sitt sortiment även i upphandlingsföremålet. 

Du kan också beställa produkter i avtalsproduktsortimentet som försetts till exempel med er organisations logotyp eller namn.

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Här kan du ladda ner en kort presentation av upphandlingen (på finska).

Avtalsperiod

Avtalsperioden är 1.9.2023–31.8.2025. I ramavtalet ingår en option som gör att Hansel dessutom har möjlighet att fortsätta avtalsperioden med högst två optionsperioder på ett år.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.09.2023 - 31.08.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
28.02.2026
Verksamhetsmodell
Ranking
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Essi Muukka

Kategorichef

essi.muukka@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga