Hyppää sisältöön

Revisionstjänster 2025–2031 DPS

Upphandlingsannonsen för Revisionstjänster 2025–2031 publiceras den 27 februari 2025. Avtalsperioden börjar den 1 april 2025. Vi publicerar mallhandlingarna på vår webbplats under februari, varefter du kan börja förbereda din egen minitävling med hjälp av dem. Observera att minitävlingen dock tidigast kan publiceras den 1 april 2025. Under DPS för Revisionstjänster 2019–2025 och DPS för Revisionstjänster 2020–2025 kan minitävlingar publiceras fram till den 31 januari 2025.

Det här dynamiska inköpssystemet (DPS) kommer att vara tillgänglig för alla Hansel Ab:s kunder.

Genom det här DPS kan du upphandla revisionstjänster, till exempel lagstadgad revision, stödtjänster för revisionsnämnden samt projektrevisioner.

Fördelar med upphandlingen

  • Omfattande utbud av tjänster 
  • Du får till ditt förfogande pålitliga avtalspartners, eftersom man har granskat lämpligheten av anbudsgivare (bl.a. erfarna experter samt företagets ekonomiska belägenhet och referenser på leveranser av motsvarande tjänster och uteslutningskriterium). 
  • Smidig urval av avtalspartners med minikonkurrensutsättning: 
    • Färdiga mallar 
    • Hansels sakkunniga stöd 
    • Snabbare prosess 
  • Hansels stöd under hela avtalsperioden
  • Hansel övervakar under avtalsperioden att avtalsleverantörerna uppfyller sina förpliktelser i enlighet med beställaransvarslagen

Vad kan jag upphandla?

Den ankommande gemensamma upphandlingen innehåller revionstjänster. Enligt preliminär planer innehåller upphandlingen följande:

  • Lagstadgad revision
  • Stödtjänster av revisionsnämnden
  • Projektrevision
  • Internationella revisionstjänster
  • Granskning av hållbarhetsrapportering

Det är planerat att ta som verksamhetsmodellen Dynamiskt inköpssystem, dvs. DPS som i pågående upphandlingen. 

Avtalsperiod

Vårt mål är att DPS ska vara tillgängligt för våra kunder i april 2025. Tidtabellen kommer att preciseras i kundarbetsgrupp.

Preliminär plan är att kundens upphandlingsavtal kan utsträcka högst sex år.

Det lönar sig att ansluta sig

Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till dynamiska inköpssystem (DPS), rekommenderar vi ändå varmt att göra så. Genom att ansluta dig på sidans högra överkant kommer du att få information om till exempel avtalsändringar och andra aktuella ärenden. Om du inte kan ansluta dig, gärna kontakta vårt kundservice asiakaspalvelu@hansel.fi

Vill du bli leverantör? 

Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetskraven. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande. 

Fördelar för leverantören 

  • Den offentliga sektorn är en värld av möjligheter — intresserar du dig för en andel av en miljardmarknad? 
  • Elektroniska, formbundna upphandlingar är enkla jämfört med öppna upphandlingar 
  • Du kan komma med och erbjuda tjänster under hela den tid som DPS pågår 

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 31.03.2031

Avtalsperiod
01.04.2025 - 31.03.2031
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ytterligare information

Jag vill ha ytterligare information om upphandlingens fas

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om konkurrensutsättning

Meri Ranta

Konkurrensutsättningskonsult

kilpailutus@hansel.fi

Ytterligare information om innehållet i upphandlingen

Jussi Känsälä

Kategorichef

jussi.kansala@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga