Hyppää sisältöön

Charter busstransporter DPS

Vad kan jag upphandla?

Abonnemangstrafiktjänster 2021 – 2026 (DPS) – Klass 1
I klass 1 för Chartrade busstransporter kan du upphandla passagerartrafiktjänster med buss samt tjänster av en assistent. Med chartrade busstransporter avses passagerartransport inom det finska fastlandet. Chartrade busstransporter utförs med bussar av klass M3 på de rutter och i den omfattning som kunden bestämt. I Chartrade busstransporter ingår chaufför.

Utöver Charter busstransport är det möjligt att inbegripa i upphandlingen tjänster som inkluderar en assistent. Assistenten kan hjälpa passagerare under resan eller hjälpa med hantering av baggage vid lastning och avlastning vid bussens avgång och/eller ankomst.

Mer detaljerad information om innehållet av den gemensamma upphandlingen hittar du i dokumentet ”Bilaga 1 Föremålet och villkor för det dynamiska inköpssystemet – Chartrade busstransporter” (på finska Liite 1 Dynaamisen hankintajärjestelmän kohde ja ehdot – Kertaluontoiset tilausajopalvelut) på fliken ”Dokument”.

Lämplighetskrav för avtalsleverantör 

Valda avtalsleverantörer har uppfyllt följande lämplighetskrav:

1) Registrering i yrkes- och näringsregister

2) Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter

3) Finansiell och ekonomisk belägenhet

a) Riskklass 3 eller bättre enligt riskklassificering av Suomen Asiakastieto
b) Den sammanlagda årliga omsättningen under den senaste räkenskapsperioden har varit minst 400 000 euro.
c) Leverantören har en giltig ansvarsförsäkring för produktionen av tjänster som är föremålet för upphandlingskontraktet. Försäkringsbeloppet ska stå i proportion till de risker som tjänsteproduktionen hänför sig till, ändå minst 300 000 euro.  

4) Ett giltigt persontrafiktillstånd (Gemenskapstillstånd för kollektivtrafik, beviljat av Trafi eller Traficom, eller kollektivtrafiktillstånd som beviljats före 1.7.2018).

Valda avtalsleverantörer har uppfyllt följande referenskrav:

Minst tio (10) referenstransporter av vilka var och en uppfyller följande minimikrav:

  • Referenstransport ska ha utförts under de tre (3) senaste åren före inlämningen av begäran om deltagande.
  • Referenstransport ska ha utförts med bussar eller med buss och chaufför enligt följande:
  • minst med två (2) envåningsbussar där det finns sittplats för 40 passagerare

ELLER

minst med en (1) tvåvåningsbuss där det finns sittplats för 80 passagerare

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.02.2021 - 31.10.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.10.2027
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Marko Hentilä

Kategorichef

marko.hentila@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga