Abonnemangstrafiktjänster 2021–2026 DPS
Delområdena i ramavtalet
Charter busstransporter
Reguljära busstransporter
Genom den gemensamma upphandlingen Abonnemangstrafiktjänster 2021 – 2026 kan du upphandla passagerartransporter med buss inom det finska fastlandet från och med 1.2.2021. Den gemensamma upphandlingen är ett dynamiskt inköpssystem och konkurrensutsättningar inom systemet utförs helt elektroniskt i vår Abonnemangstrafiktjänst. För att genomföra en intern konkurrensutsättning i det dynamiska inköpssystemet ska du endast definiera dina upphandlingsbehov (sådant som tidpunkt, antalet passagerare, rutt, samt möjliga specialbehov) och tjänsten konkurrensutsätter den lämpligaste leverantören för dig.
Det finns två tjänstehelheter i abonnemangstrafiktjänster:
Chartrade busstransporter är typiska passagerartransporter av engångskaraktär, till exempel transporter som hänför sig till evenemang.
Reguljära busstransporter är upprepande transporttjänster på bestämda rutter. Du kan välja att konkurrensutsätta en helhet som består av en eller flera rutter för konstant abonnemangstrafiktjänst.
Vad kan jag upphandla och hur fungerar konkurrensutsättningen inom DPS? Mer information om det finns här på videon.
Anslutning
Anslut dig senast 31.10.2026
- Avtalsperiod
- 01.02.2021 - 31.10.2026
- Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
- 31.10.2027
- Verksamhetsmodell
- Intern upphandling
- Tilaajavastuulaki
- Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda
Ansvarsfullhet
Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:
- Miljöansvar
- Socialt ansvar
- Ekonomiskt ansvar
Pakotteiden tarkastaminen
Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda
Kontaktuppgifter
Kontakta våra experter