Den här gemensamma upphandlingen kan nyttjas av alla Hansels kunder.
Fördelar med gemensam upphandling
- En minikonkurrensutsättning är snabbare och enklare än en öppen konkurrensutsättning, eftersom Hansel redan sett till att leverantörerna uppfyller kraven (bland annat företagens ekonomiska situation och referenser som gäller motsvarande tjänster).
- En minikonkurrensutsättning görs elektroniskt med färdiga mallar.
- Avtalsvillkor och servicenivåvillkor som passar dina behov, och du kan påverka dessa med en precisering i anbudsbegäran för minikonkurrensutsättningen.
- Omfattande stöd av Hansels experter under hela avtalsperioden, bland annat intressebevakning för kunden och leverantörskontroll samt, om så önskas, kommentarer till konkurrensutsättningsdokumenten.
Vad kan jag upphandla?
I det här dynamiska inköpssystemet kan du upphandla datorer som är kompatibla med operativsystemen iPadOS och macOS (bland annat pekplattor, bärbara datorer, stationära datorer, datorer för specialbruk), skärmar och tilläggsutrustning. Den gemensamma upphandlingen innehåller också tjänster för hela livscykeln, bland annat:
- Beställning/leverans
- Buffertlager för kortare leveranstider
- Produktregistrering (till exempel registrering i programmet Apple Device Enrollment Program (DEP))
- Förhandsinstallation (till exempel förhandsinstallation av program och etiketter)
- Idrifttagning
- Att packa upp enheten ur förpackningen
- Installation vid arbetsbordet
- Användning
- Hämtning-returgaranti
- On-Site-underhållstjänst
- Support för slutanvändare
- Urdrifttagning
- Mellanlager för använda enheter
- Återvinning och Inlösning av använda enheter
- Datasäker förstöring
- Experttjänster
- Kundservice och teknisk support för huvudanvändare
- Experttjänster till exempel för utbildning och konfigurering
Kunden gör en upphandling som en minikonkurrensutsättning i DPS – och får färdiga mallar från Hansel och dessutom support.
Krav på avtalsleverantörerna
Avtalsleverantörerna ska uppfylla följande krav:
- Registrering i yrkes- och näringsregistret
- Skatter och pensionsförsäkringspremier ska betalas
- Ekonomisk och finansiell situation
- Riskklass minst RL1-3 (RL4 kräver en tillförlitlig utredning)
- Omsättning minst 5 miljoner euro
- Ansvarsförsäkring 1 miljoner euro
- Teknisk prestanda och professionell kompetens
- Anbudsgivaren har för upphandlingen tillgång till de underleverantörers kapacitet som anges i anbudet.
- Anbudsgivaren ska bevisligen under de tre senaste åren ha levererat de produkter/producerat de tjänster som är objekt i upphandlingen.
- Kvalitetssäkringsåtgärder utförs när de produkter/tjänster som är objekt i upphandlingen levereras.
- Anbudsgivaren ska ha relevanta verktyg, maskinpark och teknisk utrustning för upphandlingen.
- Anbudsgivaren och dess underleverantörer utför miljöskyddsåtgärder som gäller de tjänster som är objekt i upphandlingen.
- Personalen som ansvarar för tjänsteproduktionen ska ha relevant kompetens
Dessutom innehåller avtalsvillkoren följande: ”Den anbudssökande ska intyga att den anbudssökande senast när DPS-avtalet undertecknas har återförsäljningsrätt till produkter som är objekt i DPS”.
Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.
Vill du bli leverantör?
Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller kraven. Se en begäran om att delta på www.hankintailmoitukset.fi. Läs mera om DPS som upphandlingsförfarande och mera information i en video!
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig