Hyppää sisältöön

Sakkunnigtjänster inom informationshantering och digital säkerhet 2025–2033 DPS

Denna samordnade upphandling är en fortsättning på den gemensamma upphandlingen för Sakkunnigtjänster inom informationshantering och digital säkerhet 2025–2033.

Genom detta dynamiska upphandlingssystem (DPS) kan Hansels kunder köpa experttjänster för informationshantering och digital säkerhet. Tjänsterna omfattar preliminärt:

Datahanteringstjänster, till exempel:
- Uppfylla datahanteringslagens krav och organisera, utveckla och stödja verksamhet i enlighet med datahanteringslagen
- Experttjänster riktade mot informationshantering

Digital säkerhetsexperttjänster, till exempel:
- Förvaltning och utveckling av digital säkerhet
- Riskhantering, affärskontinuitet och beredskapshantering
- Genomförande av simuleringar och övningar
- Utveckling och stöd av verksamhet enligt informationssäkerhets- och informationssäkerhetslagstiftningen
- Skydda och säkra den digitala infrastrukturen
- Utveckla och stödja verksamhet i enlighet med dataskyddsförordningen och annan dataskyddslagstiftning
- Identifiera informationssäkerhetshot som produceras av framväxande teknologier (t.ex. artificiell intelligens), bedöma risker och förbereda sig för dem

Som verksamhetsmodell planeras ett dynamiskt inköpssystem, DPS, likt den nuvarande samordnade upphandlingen. Den samordnade upphandlingen riktar sig till alla våra kunder.

Vårt mål är att den samordnade upphandlingen ska vara tillgänglig för våra kunder från och med den 1 oktober 2025. Tidplanen kommer att preciseras under året 2025.

Du kan redan nu anmäla ditt intresse för den kommande samordnade upphandlingen genom att klicka på knappen ”Jag vill ha ytterligare information” till höger, så lägger vi till dig på postlistan för den samordnade upphandlingen. Vi skickar dig mer information så snart förberedelserna för upphandlingen fortskrider.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.10.2025 - 30.04.2033
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ytterligare information

Jag vill ha ytterligare information om upphandlingens fas

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Jussi Känsälä

Kategorichef

jussi.kansala@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga