Det här dynamiska inköpssystemet (DPS) kommer att vara tillgänglig för alla Hansels kunder.
Genom det här DPS kan du upphandla tjänster för internrevision.
Avtalet möjliggör att externalisera internrevisionen antingen helt eller delvis, eller att skaffa tilläggsresurser för internrevision som organisationen själv genomför. Organisationens alla funktioner, processer och tjänster kan vara föremålet för internrevision.
Fördelar med upphandlingen
- Omfattande utbud av tjänster
- Du får till ditt förfogande pålitliga avtalspartners, eftersom man har granskat lämpligheten av anbudsgivare (bl.a. erfarna experter samt företagets ekonomiska belägenhet och referenser på leveranser av motsvarande tjänster och uteslutningskriterium).
- Smidig urval av avtalspartners med minikonkurrensutsättning:
- Färdiga mallar
- Hansels sakkunniga stöd
- Snabbare prosess
- Hansels stöd under hela avtalsperioden!
- Hansel tar hand om övervakning av avtalsleverantörers skyldigheter enligt Beställaransvarslagen
Vad kan jag upphandla?
Målet för den kommande gemensamma upphandlingen är internrevisionstjänster. Upphandlingen möjliggör att externalisera internrevisionen antingen helt eller delvis, eller att skaffa tilläggsresurser för internrevision som organisationen själv genomför. Organisationens alla funktioner, processer och tjänster kan vara föremålet för internrevision.
Bl.a. följande revisionsföremål/tjänster:
- Riskhantering
- God förvaltningspraxis och Corporate Governance
- Utvärdering och granskning av kundens interna övervakningsmiljö och kontroller
- Granskning av processer, funktioner och verksamhet
- Granskning av projekt och projektplaner
- IT-granskningar
- Ansvarsfullhet, företags- och miljöansvarstjänster (Corporate Social Responsibility)
- Konsultativa tjänster (bl.a. extern kvalitetssäkring av internrevision; införande eller omorganisering av internrevision)
Du kan välja en samarbetspartner för genomförande av tjänsthelheten under hela avtalsperioden eller för en enskild projekthelhet.
Det är planerat att ta som verksamhetsmodellen Dynamiskt inköpssystem, d v s DPS som i pågående upphandlingen.
Avtalsperiod
Vårt mål är att DPS ska vara tillgängligt för våra kunder i april 2025. Tidtabellen kommer att preciseras i kundarbetsgrupp.
Preliminär plan är att kundens upphandlingsavtal kan utsträcka högst sex år.
Det lönar sig att ansluta sig
Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till dynamiska inköpssystem (DPS), rekommenderar vi ändå varmt att göra så. Genom att ansluta dig på sidans högra överkant kommer du att få information till exempel om avtalsändringar och andra aktuella ärenden. Om du inte kan ansluta dig, gärna kontakta vårt kundservice asiakaspalvelu@hansel.fi.
Vill du bli leverantör?
Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetskraven. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande.
Fördelar för leverantören
- Den offentliga sektorn är en värld av möjligheter — intresserar du dig för en andel av en miljardmarknad?
- Elektroniska, formbundna upphandlingar är enkla jämfört med öppna upphandlingar
- Du kan komma med och erbjuda tjänster under hela den tid som DPS pågår
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig