Hyppää sisältöön

El 2022-2026 Ramavtal

Vad kan jag upphandla?

Genom gemensam upphandling får du tillgång till följande tjänster: 

  • Fysisk leverans av elenergi
    • Leverantören ansvarar för att förutse kundens elförbrukning och gör inköp på spotmarknaden för el. 
  • Balansansvarigas tjänster 
    • Leverantören svarar för de kostnader för balanskraft som uppstår om kundens elförbrukning avviker från leverantörens inköp på spotmarknaden.
  • Övervakning och rapportering av elförbrukningen
    • Leverantören har en rapporteringsnätverkstjänst, om vilken det finns mer information i "Leverantörernas kontaktuppgifter".
  • Fakturering av elenergi
  • Kundtjänst
  • Möjlighet att öka egen lokal småskalig produktion för gemensam upphandling (t.ex. med solpaneler) 
    • Leverantören åtar sig att köpa el som överstiger kundens egen förbrukning.

Om din organisation hyr lokaler av Senatfastigheter och el ingår i hyreskontraktet, ansvarar Senatfastigheter för frågor om elavtal.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
07.04.2022 - 30.04.2026
Verksamhetsmodell
En leverantör

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Janne Rouvinen

Kategorichef

janne.rouvinen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga