Hyppää sisältöön

Renhållningsprodukter 2024–2026 (2028) Ramavtal

Fördelar med gemensam upphandling

  • Du kan beställa alla renhållningsprodukter som du behöver av samma avtalsleverantör direkt till leveransplatsen.
  • Färdigt konkurrensutsatta förmånliga priser på de produkter som kunderna använder mest
  • Ett brett sortiment med hållbart producerade produkter
  • Hansel övervakar att prisnivån bibehålls och att produkterna är tillgängliga under hela avtalsperioden
  • Hansel ansvarar för avtalshanteringen under hela avtalsperioden
  • Miljöhållbarhet, social hållbarhet och ekonomisk hållbarhet har beaktats. 
  • Städ av Hansels sakkunniga under hela avtalsperioden

Vad kan jag upphandla?

Genom ramavtalet får du tillgång till ett brett och högkvalitativt sortiment av sanitetsprodukter för yrkesbehov och tillbehör i olika produktkategorier som levereras direkt till kunden. 

Avtalsprodukterna lämpar sig för olika verksamhetsmiljöer och användningsändamål. Produkterna omfattar bland annat:

  • tvätt- och rengöringsämnen
  • städredskap
  • mjukpapper och doserare
  • skräppåsar och avfallssäckar
  • personhygieniska produkter
  • produkter som behövs för maskindiskning i storkök

I tjänsterna som ramavtalet gäller ingår köksservice med tekniskt stöd för doseringsanordningar för maskindiskning, service, reparation och installation samt produktstöd för avtalsprodukter. Dessutom ger ramavtalet dig tjänster relaterade till beställning och leverans av avtalsprodukter och produktstöd.

Som tilläggstjänst kan kunderna köpa ythygieniska mätningar i anslutning till köksservice och tekniska servicebesök och reparationer utanför avtalet, transporter i samband med beställningar till en plats innanför fastigheten som kunden bestämmer liksom andra tilläggstjänster som det avtalas kundspecifikt om.

Ramavtalet omfattar produkter i följande produktgrupper:

  • Tvätt- och rengöringsämnen 
  • Maskindiskning
    • Inklusive sköljmedel och desinficeringsmedel för maskiner, lösnings- och blekningsmedel för kärl, ugnsrengöringsmedel och andra specialmedel för användning i kök.  
  • Städredskap och städtillbehör
    • Inklusive städvagnar, personlig skyddsutrustning, ythygientest
  • Personhygieniska produkter och doserare 
    • Handtvål, schampo, handsköljmedel
  • Mjukpapper och doserare
    • Handdukar av papper och toalettpapper, servetter, pefletter
  • Skräppåsar, avfallssäckar och plastpåsar 
  • Dammsugare och skumspruta
    • Dammsugare för inrättningar inklusive tillbehör, till exempel dammpåsar
    • Skumspruta med kanna och reservdelar

Dessutom omfattar ramavtalet åtminstone följande tjänster:

  • Köksservice
    • Tekniskt stöd och service för doseringsanordningar
    • Reparationer av tillbehör
    • Installering av doseringsanordningar
  • Logistiktjänster
    • Tjänster för beställning och leverans av produkter
    • Transporttjänst
  • Leverantörens stödtjänst
    • Kundbetjäning och produktrådgivning
    • Produktstöd och utbildningstjänster i anslutning till produkter
    • Andra produktområdesspecifika tjänster, till exempel hygienplaner för kök

Du kan också köpa följande tilläggstjänster genom ramavtalet (faktureras särskilt):

  • Tekniska servicebesök, reparationer och ythygieniska mätningar för kökstjänster utanför avtalet
  • Målinriktad platstjänst: Transport av produkter till en plats som kunden bestämmer inomhus
  • Lagertjänster
  • Sammanställning av en lista över kemikalier som kunden använder

Avtalsperiod

Avtalsperiod för den gemensamma upphandlingen är 1.1.2024–31.01.2026. Hansel har dessutom möjlighet att fortsätta avtalsperioden med två optionsperioder på högst ett år.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.02.2024 - 31.01.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.03.2026
Verksamhetsmodell
En leverantör
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Eija Hirvonen

Kategorichef

eija.hirvonen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga