Hyppää sisältöön

Möbler för daghem och skolor 2021-2027 DPS

Varaktigheten för detta dynamiska inköpssystem (DPS) har förlängts med två år. Observera att du hittar detta DPS i Cloudia och Hilma under titeln Päiväkoti- ja koulukalusteet 2021–2025.

Fördelar med gemensam upphandling

  • Minskar kostnaderna för egen konkurrensutsättning
  • Kontraktsleverantörernas lämplighet har kontrollerats
  • Bra kontraktsvillkor
  • Stöd från Hansels experter under kontraktsperioden (till exempel kundens intressebevakning och leverantörshantering)
  • Minikonkurrensutsättning är snabbare och enklare än öppen konkurrensutsättning eftersom Hansel redan har försäkrat sig om leverantörernas lämplighet.
  • Elektronisk minikonkurrensutsättning med färdiga mallar
  • Villkor för kontrakts- och servicenivåer som stöder dina behov och som du kan påverka genom de krav som specificeras i anbudsförfrågan för minikonkurrensutsättningen
  • Hansels experter erbjuder brett stöd för hela kontraktsperioden, bland annat kundens intressebevakning och leverantörshantering samt kommentering av upphandlingsdokumenten om du vill

Vad kan jag köpa?

Genom detta dynamiska inköpssystem (DPS) kan Hansel Ab:s kunder skaffa daghems- och skolmöbler samt tjänster i anslutning till dem. I regel anskaffas produkter till daghem och skolor. Produkterna kan också anskaffas till Kundens andra utrymmen som är avsedda att användas av barn och unga. Sådana andra utrymmen är till exempel klubbrum för barn och ungdomar, lägercentraler, eftermiddagsklubbar och väntrum/lekhörn i offentliga utrymmen.

Du kan till exempel köpa daghemsmöbler:

  • Möbler till aktivitetsrum och korridorer (stolar, hyllor, skrivbord, bord, barnstolar, skärmar, soffor, leksaksmöbler, vagnar, bänkar, skötbord, skåp, skåpbord, torkställ, läktarmöbler, små bänkar, skärmar, andra rumsdelare, temamöbler, lekmöbler, undervisningsmöbler, festsalsinredningar, pedagogiska mattor, hobbymöbler, mjuka möbler, andra förvaringslösningar, plattformar etc.)
  • Sovrumsmöbler (sängar, förvaringsmöbler, stolar, bord etc.)
  • Matrumsmöbler (stolar, bord, hyllor, skåp etc.)
  • Personalens pausrum (stolar, bord etc.)
  • Motionsutrustning (klättringsväggar, ribbstolar, repklättringsväggar, ribbstolsscener, motorikserier etc.)
  • Hallmöbler (klädställningar, skåp, skoställ, påklädningsbänkar, klädställ, etc.)
  • Omklädningsrummens möbler (klädskåp, skåp, etc.)

Du kan till exempel skaffa skolmöbler:

  • Möbler för aktivitetsrum och korridorer (stolar, hyllor, lådor, bord, bänkar, skärmar, andra utrymmesdelare, soffor, skåp, vagnar, bänkar, små bänkar, läktarmöbler, lek- och undervisningsmöbler, festsalsinredningar, mjuka möbler, grupparbetsrumsmöbler, andra förvaringslösningar, temamöbler etc.)
  • Matrumsmöbler (stolar, bord, hyllor, skåp etc.)
  • Motionsutrustning (klättringsväggar, ribbstolar, repklättringsväggar, ribbstolsscener, etc.)
  • Lärarrumsmöbler samt personalens andra pausrum  (stolar, hyllor, lådor, bord, skärmar, soffor, vagnar, bänkar, skåp, skåpbord etc.) 
  • Hallmöbler (klädställningar, skoställ, klädbänkar, klädhängare, skåp etc.)
  • Omklädningsrummens möbler (klädskåp, skåp, etc.)

I kontraktet ingår även andra möbler och inredningsprodukter:

  • Möbler till auditorier (stolar och bord, diskar i auditoriet osv.)
  • Mottagnings- och/eller servicediskar (färdigställda eller skräddarsydda servicedisklösningar som fungerar i sittande och/eller stående höjd)
  • Specialmöbler för klassrum
  • Akustikprodukter
  • Arbetsrumslösningar
  • Lampor (för offentliga utrymmen)
  • Mobila telefonkiosker och arbetsrum/lösningar för förhandlingsrum
  • Textilier för offentligt bruk (gardiner, mattor, madrasser etc.)
  • Utomhusmöbler (utomhusleksaker, bänkar, förvaringslådor etc.)
  • Gröna växter (organiska eller syntetiska)
  • Tillbehör till möbler (klädställningar, kuddar, krokar, olika ställningar, rörliga trappor, säckstolar, lås för möbler, klistermärken, magneter, skyltar, korgar, halkskydd, speglar etc.)
  • AV-möbler (tuschtavlor, stativ, av-väggar och -vagnar m.m.)

Tjänster som alltid ingår i upphandlingskontraktet:

  • Kundtjänst  
  • Leverans- och installationstjänster för produkter  
  • Butiks- och utställningslokaler  
  • Rapportering 

Andra tjänster:

  • Förvaring
  • Projektsamordnare
  • Inventeringstjänster
  • Installationstjänst som beställs separat
  • Återvinning och återvinningsrapportering
  • Inredningsplanering och produktplacering
  • Instruktioner för användning
  • Dokumentering och möbelkataloger
  • Utveckling av inlärningsmiljön
  • Identifieringsmärkningstjänst
  • Miljörapport
  • Underhåll
  • Omklädsel
  • Pedagogiska tjänster
  • Låsning av produkter med fjärrkontroll

Avtalsleverantörens lämplighetskrav

Leverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registrering i yrkes- och näringsregistret
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringspremier
  3. Ekonomisk och finansiell situation
    • Riskklassificeringen är minst RL1-3 (RL4 och RL5 kräver tillförlitlig förklaring)
    • Omsättningen är minst 6 miljoner euro
    • Ansvarsförsäkring 1 miljon euro
  4. Teknisk prestationsförmåga och yrkesmässig kompetens
    • Anbudsgivaren har tillgång till de i offerten angivna underleverantörernas resurser för att genomföra upphandlingen.
    • Tillhandahållandet av de varor eller tjänster som är föremål för upphandlingen ska ske i enlighet med kvalitetssäkringsåtgärder.
    • Anbudsgivaren har erfarenhet av tillhandahållande av varor/tjänster under de senaste tre åren. Kandidaten har minst fem (5) kundreferenser som uppfyller kraven och värdet av varje referensleverans har varit minst 70000 euro. ELLER Kandidaten har minst två (2) kundreferenser som uppfyller kraven och värdet av båda referensleveranserna har varit minst 300000 euro.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Vill du bli leverantör?

Hansel godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetsvillkoren. Se mer i videon! 

Hansel – Vill du bli kontraktsleverantör?

Mer information om DPS som upphandlingsförfarande hittar du på:

Hansel – Vad är ett dynamiskt upphandlingssystem (DPS)?

Ansökan om deltagande i Möbler för daghem och skolor 2021–2027 (DPS) kan lämnas in i anbudstjänsten på adressen:

Lämna ansökan om deltagande

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 14.12.2027

Avtalsperiod
15.12.2021 - 14.12.2027
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
14.12.2029
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Hanna Suono

Kategorichef

hanna.suono@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga