Hyppää sisältöön

Flyttningstjänster 2021–2026 DPS

Vad kan jag upphandla?

Genom Flyttransporttjänster kan du upphandla flyttningar av såväl enskilda hushåll som hela driftsenheter eller ämbetsverk, med tillhörande planeringstjänster.

Avtalsleverantörer i det dynamiska inköpssystemet är företag som har specialiserat sig på flyttransport.

Du får till ditt förfogande ett omfattande servicenätverk som täcker hela det finska fastlandet:

  • Flyttransporttjänster, sådana som flyttkarlsarbeten, installeringsarbeten och flyttbiluthyrning
  • Stödtjänster vid flytt, sådana som kundservicearbeten, utan tillkommande avgifter
  • Planerings-, arbetslednings-, projektlednings- och lagringstjänster som hänför sig till flyttning
  • Återvinnings- och förstöringstjänster samt rapportering av dessa
  • Varor som behövs vid flyttning (till exempel lådor), genom att köpa eller hyra dem
  • Du kan också välja att upphandla interna varutransporter för din organisations behov, antingen inom ett driftställe eller mellan driftställen.

Lämplighetskrav för avtalsleverantör

De valda ramavtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registrering i yrkes- och näringsregister
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  3. Finansiell och ekonomisk belägenhet
    • Riskklass 1-3 enligt riskklassificering av Suomen Asiakastieto (riskklass 4 kräver en utredning godkänd av Hansel)
    • Omsättning på minst 1 millioner euro per år i bolagets senast fastställda bokslut
    • Leverantören har en giltig ansvarsförsäkring för verksamheten där försäkringsbeloppet är minst 1 000 000 euro vid början av avtalsperioden och under avtalsperioden.
  4. Teknisk prestationsförmåga och yrkesmässig kompetens
    • Leverantören har till sitt förfogande resurserna av de underleverantörer som angivits i anbudet, för att kunna genomföra upphandlingen.
    • Leverantören har erfarenhet av produktion av tjänster som är föremålet för upphandlingen under de tre (3) föregående åren före tidsfristen för mottagande av anbudsansökningar.
    • Leverantören eller underleverantören vidtar miljövårdsåtgärder som täcker de tjänster som är föremålet för upphandlingen.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 31.01.2026

Avtalsperiod
26.01.2021 - 31.01.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.01.2027
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Marko Hentilä

Kategorichef

marko.hentila@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga