Hyppää sisältöön

Multifunktionsskrivare och skrivare med tillhörande tjänster 2021 – 2023 (2025) Ramavtal

Detta kontrakt kan endast utnyttjas av Hansels kunder som anslutit sig till det på förhand.

Fördelar med upphandlingen

  • Säkerställer att din organisations upphandlingar är lagliga
  • Minskar kostnaderna för egen konkurrensutsättning
  • Konkurrenskraftiga priser
  • Förutsägbar prisnivå
  • Kontraktsleverantörernas lämplighet har kontrollerats
  • I kundarbetsgruppen kan du påverka upphandlingens innehåll
  • Organisationer som ansluter sig får kommentera upphandlingsmodellen och prioriteringarna före konkurrensutsättningen
  • Bra kontraktsvillkor
  • Stöd från Hansels experter under kontraktsperioden (till exempel kundens intressebevakning och leverantörshantering)
  • Hållbarhet beaktas, avtalsvillkoren förutsätter att leverantörerna följer upp och övervakar bl.a. frågor som gäller socialt ansvar och miljöansvar i produktionskedjan. Dessutom uppmärksammar minimikraven på produkterna direkta miljökonsekvenser, och kunderna kan skärpa dessa krav i sina minikonkurrensutsättningar.
  • Tjänsterna är tillgängliga i hela Finland

Vad kan jag upphandla?

Via ramavtalet kan du upphandla multifunktions- och nätverksskrivare samt tjänster relaterade till dem.

I urvalet ingår t.ex.:

  • Multifunktionsskrivare
  • Nätverksskrivare
  • Installation och underhåll av utrustningen ingår.
  • Lösningar för säkerhetsutskrift och utskriftshantering
  • Experttjänster

Föremålet för avtalet är ovan nämnda enheter och tjänster. Utrustning för särskilda ändamål, t.ex. storformatsskrivare, värmeskrivare eller 3D-skrivare, kan inte köpas via kontraktet. Skrivare och dess kringutrustning med tillbehör kan köpas för specialbruk genom via det dynamiska upphandlingssystemet 2021–2025.

Avtalsperiod

Kontraktsperioden är 15.11.2021–15.11.2025. T.ex. serviceavtal som gäller underhåll av utrustning kan fortsätta högst 66 månader efter det att ramavtalet har löpt ut. För mer information, se Dokument: Mall för ramavtal, avsnitt 6.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
15.11.2021 - 15.11.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
15.05.2031
Verksamhetsmodell
Förenklad konkurrensutsättning, upphandlingslag 1397/2016

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Mikko Jungman

Kategorichef

mikko.jungman@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga