Skaffar du mobila apparater? Anslut till ramavtal senast den 15.9.2024. Ramavtal kan nyttjas av bara de kunder som har anslutit till ramavtal i förväg.
Om du har anslutit din orgnisation till Mobilaterminaler 2022–2023 (2026) -ramavtal eller du är kund för Valtori, fortsätt att nyttja det avtalet. Anslut dig inte till detta nya ramavtalet.
Fördelar med gemensamma upphandlingen
- Du minskar kostnaderna och arbete för den egna upphandlingen
- I kundarbetsgruppen kan du påverka ramavtalets utformning: du får kommentera upphandlinssättet och betoningar innan konkurrensutsättningen.
- Avtalsleverantörers lämplighet har kontrollerats
- Goda avtalsvillkor
- Priser knutna till marknadsreferenspriser för de mest använda och nya produkterna
- Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden
Vad kan jag upphandla?
Genom denna gemensamma upphandling du kan upphandla mobila apparater, tillhörande tillbehör samt tjänster som hänför sig till mobila apparater, bland annat:
- Mobiltelefoner och surfplattor som köpapparater
- Tilllägsutrustning och tillbehör, t ex strömkällor
- Produktregistreringstjänst
- Buffertlagertjänst
- Förinstalleringstjänst
- Underhållstjänster
- Återvinningstjänster
- Sakkunnigtjänster
Obs! Genom denna gemensamma upphandling kan man inte upphandla vare sig bärbara datorer, minilaptops eller hybriddatorer utrustade med en hård tangentbordsdocka. De här kan upphandlas genom följande DPS: Datorer 2023–2027 eller Datorer för special bruk 2023–2027.
Avtalsperiod
Vårt mål är att avtalet ska vara tillgängligt för våra kunder senast den 1 januari 2025. Tidtabellen kommer att preciseras under hösten.
Anslut dig i tid
Anslut dig till avtalet senast den 15.9.2024 uppe till höger på sidan. Avtalet kan endast tillämpas av kunder som anslutit sig innan upphandlingsannonsen publicerades. Anslut dig alltså i god tid!
Kunderna kan börja köpa in via ramavtalet antingen genast i början av avtalsperioden eller först senare under avtalsperioden (till exempel efter att kundens egna giltiga upphandlingsavtal har upphört att gälla).
När du ansluter dig begär vi en uppskattning det totala värdet av de kommande upphandlingarna. Uppgiften förutsätts numera i alla offentliga upphandlingsannonser och vi hjälper er vid behov med att ta fram en uppskattning.
Efter att du har anslutit dig skickar vi en separat upphandlingsförfrågan där vi ber om mer detaljerade uppskattningar av användningen av det framtida avtalet. Vi behöver svaren i upphandlingsenkäten för att kunna förbereda en noggrannare anbudsbegäran. Vi räknar med att skicka ut anbudsförfrågan i september 2024. I anbudsförfrågan efterfrågas information om behoven med några frågor. Du kan bekanta sig med upphandlingsförfrågan preliminär innehåll här (pdf) (på finska).
OBS! Om du har anslutit dig till Mobilterminalen 2022–2023 (2026), forsätt att använda den. Anslut dig inte till detta ramavtalet.
Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig