Hyppää sisältöön

Resebyråtjänster 2024–2028 Ramavtal

Fördelar med gemensam upphandling

  • Enkelt att komma igång - inget separat upphandlingsavtal
  • Smidigt införande - färdig modell för genomförandeplan
  • Mycket konkurrenskraftig prisnivå (serviceavgifter)
  • En heltäckande lösning för resebyråtjänster som är skräddarsydd för din organisations behov
    • Bokningsmetoder: telefon, e-post, chatt, online och mobil bokningstjänst
    • Hantering av passagerarprofiler
    • Olika betalningsalternativ
    • Tjänst för administration av kundrelationer under avtalsperioden
    • Rapporteringstjänster för dina resebyråinköp
  • Övervakning av målen för servicenivån 
  • I utvecklingsgrupperna under avtalsperioden kan du utbyta idéer och erfarenheter om resebyråtjänsterna med andra kunder.
  • Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden

Läs på mellanfliken Ansvarsfullhet om hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.

Vad kan jag upphandla?

Via den gemensamma upphandlingen för resebyråtjänster får du alla resebyråtjänster du behöver: 

  • Bokning av arbets- och tjänsteresor
    • Serviceteamet är tillgängligt via telefon, e-post och chatt
    • Online- och mobilbokningstjänst
  • Bokningar av gruppresor
  • Bokning av möten och evenemang
  • Resehanteringstjänster, bland annat:
    • Informationstjänster för resor
    • 24 h jourtjänst
    • Administrering av undantagssituationer
    • Rapporteringstjänster
    • Visumförmedlingstjänst
  • Experttjänster för resehantering, inklusive:
    • Utbildningstjänster
    • Kundspecifika projekt
    • Förvaltning av möten och evenemang
  • Tjänst för administration av kundrelationer
  • Utkontrakterade resehanteringstjänster, t.ex. för att genomföra resehantering, resebokningstjänster eller mötes- och evenemangshantering.

För mer information om innehållet i en gemensam upphandling, se beskrivningen av föremålet för upphandlingen på mellanfliken Dokument.

Genom avtalsresebyrån får du också tillgång till avtalspriserna i Hansels andra avtal om gemensam upphandling gällande resetjänster (reguljärflyg, tågresor, inkvartering och biluthyrning).

Avtalsperiod

Den gemensamma upphandlingens avtalsperiod är 1.3.2024–30.11.2028. Du kan börja anlita resebyråtjänsterna 1.3.2024 och nya bokningar kan göras från 1.6.2024. 

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.03.2024 - 30.11.2028
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.11.2028
Verksamhetsmodell
En leverantör

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Minna Isoherranen

Kategorichef

minna.isoherranen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga