Hyppää sisältöön

Betalningslösning 2024–2029 Ramavtal

Välkommen med för att upphandla betalningslösningar! Den gemensamma upphandlingen som bereds är en fortsättning på ramavtalet Betalningslösning 2018–2023 (2024) som avslutades 14.6.2024. Föremål för den kommande gemensamma upphandlingen är en betalningslösning med omfattande giltighet.

Konkurrensutsättningen bereddes under våren och sommaren 2023. Anbudsbegäran publicerades i oktober 2023. Upphandlingsförfarandet avbröts i november och i december övergick vi till ett försyndat förfarande. Vårt mål är att ramavtalet ska träda i kraft senast i mars 2024. Tidtabellen kommer att preciseras i kundarbetsgrupperna. 

Det gällde att ansluta sig till före den 15.8.2023. Endast kunder som anslutit sig inom utsatt tid kan tillämpa avtalet under avtalsperioden. Den gemensamma upphandlingen omfattas av 22 a § i lagen om statsbudgeten.
 

Fördelar med upphandlingen

  • Betalkortens omfattande giltighet 
  • Det är tryggt, enkelt och effektivt att betala med kort.
  • Betalningstid jämfört med kontantbetalning.
  • Webbtjänst för sökning av kort och för hantering, uppföljning och rapportering av kortdata
  • Omfattande rapporteringstjänster, bland annat uppföljning av anskaffningar och resor

Vad kan jag upphandla?

  • Kort med betalningstid
  • Resekonto
  • Webbtjänst
  • Kundstöd
  • Eventuella tilläggstjänster

Avtalsperiod

Vårt mål är att ramavtalet ska träda i kraft i mars 2024. Tidtabellen preciseras.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
15.03.2024 - 14.03.2029
Verksamhetsmodell
En leverantör

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Tiina Gabelli

Kategorichef

tiina.gabelli@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga