Hyppää sisältöön

Passersystem DPS

Denna DPS har avslutats och nya minitävlingar kan inte längre publiceras. Säkerhetstekniska system och utrustning 2024–2030 -DPS är tillgänglig för nya minitävlingar.

Nyttor

  • Minikonkurrensutsättningar är snabbare och enklare än öppna konkurrensutsättningar eftersom Hansel har i förväg kontrollerat leverantörernas lämplighet (bl.a. företagets ekonomiska ställning och omfattande referenser gällande leveranser av motsvarande tjänster). Hansel har också granskat DPS-leverantörernas straffregisterutdrag på dina vägnar.
  • Du sparar tid och besvär jämfört med en öppen konkurrensutsättning: minitävlingarna utförs elektroniskt med hjälp av färdiga dokumentmallar.
  • Hansels sakkunniga stöder dig vid minikonkurrensutsättningen: vi bl.a. kommenterar dokumenten före publiceringen.
  • Avtalsvillkoren är förmånliga för kunden, och vid behov får kunde stöd för leverantörsförvaltningen under avtalsperioden.

Vad kan jag upphandla?

Det dynamiska inköpssystemet är indelat i klasser 1 – 5. Föremålet för det dynamiska inköpssystemet i klass 4 är följande säkerhetstekniska system och utrustning:

Passersystem

Det primära syftet med passersystem är att övervaka, begränsa, styra och registrera personal- och materialflöden inom området som administreras av passersystemet. Systemet förebygger brott samt skador orsakade av dem.

Passersystemet igenkänner personer som rör sig med hjälp av en identifikator (kort, användarnamn eller liknande) och låter/hindrar passeringen på grund av i förväg programmerade inställningar. Passeringen kan övervakas vid gränssnittet av definierade områden/utrymmen, till exempel vid ytterdörren.

Passersystemet kan funktionellt kombineras med många andra system vilket resulterar i en mångsidig helhet med flera olika funktioner. System som kan integreras i passersystemet är till exempel arbetstidsregistrering, HR, AD, kameraövervakning, brottslarmsystem och brandlarmsystem.

Till exempel kan ett passersystem bestå av en informationsbärare – identifikator - som personen bär med sig, fasta fjärrläsare samt centralenheter och en programvara med hjälp av vilka man kan styra systemet och skriva ut rapporter.

Passersystemet hör väsentligt ihop med elektroniska låskomponenter inom dörromgivningen. Ellås (fallås, solenoidlås och motorlås) och tillhörande delar utgör en väsentlig del av passersystemhelheten.

Föremålet för det dynamiska inköpssystemet är också följande tjänster som hänför sig till passersystem:

  • Konsultation och planering
  • Installationstjänster
  • Dokumentationstjänster
  • Garantiunderhåll
  • Reparationsunderhållstjänst
  • Förebyggande underhållstjänst
  • Huvudanvändartjänster
  • Programmeringsarbete
  • Utbildning och fortbildning

Avtalsleverantör

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  • Registrering i yrkes- eller näringsregister
  • Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  • Finansiell och ekonomisk ställning
    • Riskklassificering: riskklass minst 4. Om riskklassen är 4 krävs det att leverantören lägger fram en tillförlitlig utredning av de åtgärder som denne vidtar eller har vidtagit för at förbättra riskklassen
    • Ansvarsförsäkring på minst 1 000 000 euro
  • Uppfyllelse av referenskraven
  • Kvalitets- och miljöcertifikat

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
22.03.2021 - 31.03.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.03.2035
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Bra att veta
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Kontroll av sanktioner

Vi genomför sanktionskontroller på alla leverantörer som deltar i gemensamma upphandlingar.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Harri Ojala

Kategorichef

harri.ojala@hansel.fi Kundrelationsschefer

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga