Hyppää sisältöön

Inkvarteringstjänster i hemlandet 2025–2026 (2028) Ramavtal

Ramavtalet är tillgängligt för kunder som har anslutit sig till det.

Ändringen av den reducerade momssatsen från 10 prcent till 14 procent gäller inkvarteringstjänster och kommer att påverka priserna på inkvatering i januari 2025. Vi uppdaterar prislistan allt eftersom avtalsändringar godkänns. Prislistan finns under fliken Dokument. Av prislistan framgå också inkvarteringsleverantörerna och kontaktuppgifter till de leverantörer som omfattas av avtalet.

Fördelar med gemensam upphandling 

  • Ett brett utbud av inkvarteringar för olika affärsresebehov
  • Konkurrenskraftiga priser inkluderar tjänster som är viktiga med tanke på arbetsresor
  • Flexibla ändrings- och avbokningsvillkor
  • Enkelt att boka
  • Avtalet tar hänsyn till ansvar, säkerhet, tillgänglighet och leverantörernas miljöåtgärder
  • Du får omfattande stöd av våra sakkunniga under hela avtalsperioden (inklusive intressebevakning för kunder och leverantörshantering)
  • Geografiskt tillgängliga tjänster

Vad kan jag upphandla? 

Via det här ramavtalet kan du köpa inkvarteringstjänster på hotell och med självhushåll i hela landet. 

Du kan främst köpa tjänster för affärs- och tjänsteresor. Tjänsterna kan inte anlitas för att inkvartera personal under fritiden.

Avtalspriserna gäller för bokningar för 1–9 personer. Ramavtalet ger också möjlighet till tilläggstjänster som prissätts från fall till fall: 

  • Tilläggstjänster i samband med inkvarteringen (t.ex. extrasängar, parkering, tidig incheckning, sen utcheckning) 
  • Inkvartering för fler än 9 personer (grupp- och kvotboende) 
  • Andra inkvarteringstjänster än grundläggande rumstyper 
  • Inkvartering för flera än två personer i samma rum 
  • Fritids- och sporttjänster samt restaurangtjänster med anknytning till inkvartering

Avtalsperiod

Ramavtalets avtalsperiod on 1.1.2025–31.12.2026. Hansel kan förlänga avtalsperioden med två optionsperioder på upp till ett år. Vi informerar om utnyttjandet av optioner före utgången av avtalsperioden.

Bokningar kan göras under hela avtalsperioden. Bokning av inkvartering ska ske senast sex månader efter avtalstidens utgång.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.01.2025 - 31.12.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.06.2027
Verksamhetsmodell
Ranking

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Katja Reinikainen

Kategorichef

katja.reinikainen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga