Hyppää sisältöön

Helhetsservice: Brottsalarm, Kameraövervakningssystem och Passersystem DPS

Nyttor 

  • Minikonkurrensutsättningar är snabbare och enklare än öppna konkurrensutsättningar eftersom Hansel har i förväg kontrollerat leverantörernas lämplighet (bl.a. företagets ekonomiska ställning och omfattande referenser gällande leveranser av motsvarande tjänster). Hansel har också granskat DPS-leverantörernas straffregisterutdrag på dina vägnar.
  • Du sparar tid och besvär jämfört med en öppen konkurrensutsättning: minitävlingarna utförs elektroniskt med hjälp av färdiga dokumentmallar.
  • Hansels sakkunniga stöder dig vid minikonkurrensutsättningen: vi kan bl.a. kommentera dokumenten innan de publiceras.
  • Avtalsvillkoren är förmånliga för kunden, och vid behov får kunden stöd för leverantörsförvaltningen under avtalsperioden. 

Vad kan jag upphandla?

Det dynamiska inköpssystemet är indelat i klasser 1 – 5. Föremålet för upphandlingen i klass 1 är följande säkerhetstekniska system och utrustning:

Helhetstjänst: brottslarmsystem, kameraövervakningssystem och passersystem

Föremålet för det dynamiska inköpssystemet är också följande tjänster som hänför sig till den här helhetstjänsten:

  • Konsultation och planering
  • Installationstjänster
  • Dokumentationstjänster
  • Garantiunderhåll
  • Reparationsunderhållstjänst
  • Förebyggande underhållstjänst
  • Huvudanvändartjänster
  • Tjänster för stöd och upprätthållande av programvaror
  • Programmeringsarbete
  • Utbildning och fortbildning

I klass 1 kan kunden upphandla tjänster för förefintliga system och utrustning, samt som en del av upphandling av nya system och ny utrustning. Kundens upphandling kan rikta sig mot en eller flera av de ovan nämnda systemhelheterna åt gången.

Leverantörer som blir valda in i klass 1 i det dynamiska inköpssystemet ska kunna leverera säkerhetstekniken och de tillhörande tjänsterna som är föremålet för upphandlingen landsomfattande.

Hur ska jag upphandla? 

Verksamhetsmodellen är dynamiskt inköpssystem, dvs DPS.

Du väljer en leverantör som passar dina behov i en minikonkurrensutsättning inom DPS (”Intern konkurrensutsättning inom det dynamiska inköpssystemet") bland de godkända leverantörerna.

Varje intern upphandling inom DPS ska konkurrensutsättas. Minikonkurrensutsättningen genomförs elektroniskt i Cloudia, och det finns färdiga dokumentmallar som du kan redigera behändigt så att de motsvarar din organisations behov. Mer detaljerade anvisningar hittar du på fliken Anvisningar för minikonkurrensutsättning.

Det lönar sig att ansluta sig

Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till dynamiska inköpssystem (DPS) rekommenderar vi ändå varmt att göra så. Genom att ansluta dig till DPS på sidans högra överkant kommer du att få information till exempel om ändringar gällande avtalet samt om andra aktuella ärenden.

Avtalsleverantör

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  • Registrering i yrkes- och näringsregister
  • Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  • Finansiell och ekonomisk ställning
    • Riskklassificering: riskklass minst 4. Om riskklassen är 4 krävs det att leverantören lägger fram en tillförlitlig utredning av de åtgärder som denne vidtar eller har vidtagit för at förbättra riskklassen
    • Ansvarsförsäkring på minst 2 000 000 euro
  • Uppfyllelse av referenskraven
  • Kvalitets- och miljöcertifikat

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Vill du bli leverantör?

Vill du bli leverantör i DPS Säkerhetstekniska system och utrustning? Gå och bekanta dig med upphandlingsannonsen i Hilma. Det dynamiska inköpssystemet är indelat i fem klasser. Leverantören kan lämna in en deltagningsansökan antingen i en klass eller i flera klasser.

Du, kund som är intresserad av den gemensamma upphandlingen Säkerhetstekniska system och utrustning 2021 – 2025, vill du veta vilka leverantörer som är med? Logga in i vår webbtjänst så kommer du åt en lista över deltagande leverantörer, får mer detaljerad information om upphandlingen samt tips om genomförande av en egen konkurrensutsättning.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
22.03.2021 - 31.03.2025
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.03.2035
Verksamhetsmodell
Intern upphandling
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Harri Ojala

Kategorichef

harri.ojala@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga