Hyppää sisältöön

Konsulttjänster inom ledarskap och utveckling 2024–2032 DPS

Alla våra kunder kan anlita den gemensamma upphandlingen. Om du är leverantör, vänligen gå till ”Vill du bli leverantör?”

Fördelar med gemensam upphandling

  • Täckande serviceutbud
  • Bästa leverantörspool: stor mängd leverantörer (god tillgång och konkurrenskraftiga priser), färdigt granskade leverantörer (lämplighet och grunder för uteslutning)
  • Smidigt val av leverantörer genom minikonkurrensutsättning
    • Färdiga modeller
    • Stöd av Hansels sakkunniga
    • Snabbare process 
  • Stöd av Hansel även under avtalsperioden

Vad kan jag upphandla?

Med det här dynamiska upphandlingssystemet kan du upphandla ett omfattande utbud av konsulttjänster för ledning och utveckling. I tjänsterna ingår:

  • Ledarskap, arbetsgemenskaper och chefsarbete (till exempel utveckling av ledningsmodeller, ledning av förändringar i organisationen, mätning av chefsarbetet)
  • Utveckling av strategi, processer, verksamhet och tjänster(till exempel planering av strategin och bedömning av genomslaget, utformning av tjänster, stöd för kunskapsledning, helhetsarkitektur)
  • Konsultering av hållbar utveckling och ansvar (till exempel utveckling av ansvarsarbetets helhet, utvecklingsprojekt i anslutning till ett delområde inom ansvar)
  • Projekthantering (till exempel samordning av projekt, projektstyrning)
  • Analytiska tjänster och forskningstjänster (till exempel analytiska tjänster och forskningstjänster inom IT-området som baserar sig på internationella material)

Innehållet i tjänsterna beskrivs närmare i bilagan ”Föremål för det dynamiska inköpssystemet" under fliken Dokument. Du kan också kombinera olika tjänster. 

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här (pdf).

Avtalsperiod

Den gemensamma upphandlingens avtalsperiod är 18.11.2024–30.11.2032.

Avtalet som kunden ingår får vara i kraft högst fem år. Om upphandlingsavtalet till exempel börjar den 1.2.2028 kan det gälla maximalt fram till den 31.1.2033. Tjänsten levereras under den tid som upphandlingsavtalet är i kraft.

Det lönar sig att gå med

Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till det dynamiska inköpssystemet rekommenderar vi detta varmt. Genom att gå med i DPS längst upp till höger på sidan får du information om till exempel ändringar som rör kontraktet och andra aktuella frågor. Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi.

Avtalsleverantörens lämplighetskrav 

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registrering i yrkes- och näringsregistret
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  3. Finansiell och ekonomisk ställning
    • Riskklassificering minst 1–3 (4)
    • Omsättningen minst 500 000 euro.
    • Ansvarsförsäkringen är 500 000 euro.
  4. Teknisk prestationsförmåga och yrkeskompetens
    • Anbudsgivaren har erfarenhet av att producera tjänsterna som är föremål för upphandlingen under de senaste tre åren. 
      • Den faktiska faktureringen av tjänster som tillhandahålls inom ramen för DPS-objektet i referensbeställningarna måste ha skett under de senaste tre åren:
        • Minst 70 000 euro (moms 0 procent) per uppdrag för tre referensuppdrag och
        • Minst 40 000 euro (moms 0 procent) per uppdrag för fyra referensuppdrag.
      • En och samma organisation kan vara kund vid högst två referensuppdrag.
    • I leveransen av tjänster som utgör föremål för upphandlingen iakttas kvalitetssäkringsåtgärder och dataskyddskrav. 
      • Precisare krav anges i bilagorna ”Kvalitetshanteringskrav” och ”Dataskyddskrav” som du hittar under fliken Dokument.

I samband med handläggningen av leverantörens ansökan om deltagande har också kontrollerats om leverantören omfattas av en obligatorisk uteslutningsgrund eller en uteslutningsgrund enligt prövning.

De detaljerade lämplighetskraven anges i anbudsansökan.

Vill du bli leverantör?

Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetskraven. Tilläggsinformation om DPS som upphandlingsförfarande!

Fördelar för leverantören

  • Elektroniska, formbundna upphandlingar är enkla jämfört med öppna upphandlingar
  • Du kan komma med och erbjuda tjänster under hela den tid som DPS pågår
  • Kontroll av uppfyllelse av lämplighetskraven vid godkännande av DPS ➢ Inte kontroller i samband med kundernas interna konkurrensutsättningar

Ansök om deltagande i Konsulttjänster inom ledarskap och utveckling 2024–2032 -DPS Konsulttjänster i Supporterportalen Cloudia.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Anslut dig senast 30.09.2032

Avtalsperiod
18.11.2024 - 30.11.2032
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Anni Airaksinen

Kategorichef

anni.airaksinen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga