Det här dynamiska inköpssystemet (DPS) kommer att vara tillgänglig för alla Hansel Ab:s kunder.
Till tjänsterna hör (preliminärt):
- Ledarskap, arbetsgemenskap och chefsarbete
- Utveckling av strategi, processer och tjänster
- Projekthantering
- Utveckling av informationsförvaltningen och helhetsarkitekturen
- Analytiker- och undersökningstjänster
Fördelar med gemensam upphandling
- Täckande serviceutbud
- Bästa leverantörspool: stor mängd leverantörer (god tillgång och konkurrenskraftiga priser), färdigt granskade leverantörer (lämplighet och uteslutningsgrunder)
- Smidigt val av leverantörer genom minikonkurrensutsättning
- Färdiga modeller
- Stöd av Hansels sakkunniga
- Snabbare process
- Stöd av Hansel även under avtalsperioden
Vad kan jag upphandla?
Föremål för den kommande gemensamma upphandlingen är konsulttjänster inom ledarskap och utveckling. Preliminärt gäller upphandlingen bland annat följande serviceområden:
- Ledarskap, arbetsgemenskaper och chefsarbete (till exempel utveckling av ledningsmodeller, ledning av förändringar i organisationen, mätning av chefsarbetet)
- Utveckling av strategi, processer och tjänster (till exempel strategiplanering och bedömning av genomslaget, utveckling av tjänsterna)
- Konsultering av hållbar utveckling och företagsansvar (till exempel utveckling av ansvarsarbetets helhet, utvecklingsprojekt i anslutning till ett delområde inom ansvar)
- Projekthantering (till exempel samordning av projekt, projektstyrning)
- Utveckling av datahantering och helhetsarkitektur (till exempel kartläggning av datahanteringens nuläge, fastställande av processändring som datakommunikationsprogrammen förutsätter, utveckling av helhetsarkitekturen, stöd för kunskapsbaserad ledning)
- Analytiska tjänster och forskningstjänster (till exempel analutiska tjänster och forskningstjänster inom IT-området som baserar sig på internationella material)
Som verksamhetsmodell planerar man överta verksamhetsmodellen för det nuvarande gemensamma upphandlingssystemet, dvs. DPS.
Avtalsperiod
DPS gäller uppskattningsvis 1.11.2024–30.10.2032. Tidtabellen kommer att preciseras under våren.
Preliminärt planeras kundens upphandlingsavtal omfatta högst 5 år. Om upphandlingsavtalet till exempel börjar den 1.1.2026 kan det gälla maximalt fram till den 31.12.2030. Tjänsten levereras under den tid som upphandlingsavtalet är i kraft.
Det lönar sig att gå med
Även om det inte är nödvändigt att ansluta sig till det dynamiska inköpssystemet rekommenderar vi detta varmt. Genom att gå med i DPS längst upp till höger på sidan får du information om till exempel ändringar som rör kontraktet och andra aktuella frågor. Om du inte lyckas ansluta dig ber vi dig kontakta asiakaspalvelu@hansel.fi.
Vill du bli leverantör?
Fördelar för leverantören
- Elektroniska, formbundna upphandlingar är enkla jämfört med öppna upphandlingar
- Du kan komma med och erbjuda tjänster under hela den tid som DPS pågår
- Kontroll av uppfyllelse av lämplighetskraven vid godkännande av DPS ➢ Inte kontroller i samband med kundernas interna konkurrensutsättningar
Marknadsdialog
Läs mer om förhandsannonsen i Hilma. I förhandsannonsen får du också anvisningar för hur du anmäler dig till marknadsdialogen.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig