Fördelar med upphandlingen
Ni får en snabbare och enklare konkurrensutsättning samt stöd under upphandlingsavtalsperioden:
- Hansel har kontrollerat leverantörernas lämplighet, bland annat företagets ekonomiska situation och referenser som gäller leveranser av motsvarande tjänster
- Hansel har kontrollerat leverantörernas straffregisterutdrag
- Tillgång till färdiga dokumentmallar, en elektronisk konkurrensutsättningslösning och anvisningar för olika faser i en minikonkurrensutsättning
- Hansels sakkunniga hjälper och ger stöd vid en minikonkurrensutsättning, bland annat med en översikt och kommentarer till minikonkurrensutsättningsmaterialet
- Avtalsvillkoren är fördelaktiga för kunden och vid behov ges stöd för leverantörskontrollen under avtalsperioden
Vad kan jag upphandla?
Genom det här dynamiska inköpssystemet (DPS) kan våra kunder upphandla experttjänster för planering, hantering, utveckling och underhåll av olika IT-tjänster och informationssystem. Tjänsterna kan rikta sig till projekt såväl som till en mer omfattande tjänst som pågår under hela avtalsperioden. Till tjänsterna hör:
1. Planerings- och hanteringstjänster
- Projekthanterings- och integratörstjänster
- Definieringstjänster samt tjänster inom arkitektur
- Tjänstedesign
- Hantering av molntjänster
- Hantering av IT-tillgångar
2. Utvecklings- och underhållstjänster
- Tjänster för utveckling av applikationer och programvaror samt underhåll
- Kvalitetssäkrings- och testningstjänster
- Tjänster för teknologi- och infrastrukturutveckling
Avtalsperiod
Varaktigheten av kundens upphandlingskontrakt kan vara högst 5 år. Ändå, om föremålet för upphandlingskontraktet är att förverkliga en lösning för kunden samt att fortlöpande upprätthålla lösningen eller kundens annan lösning, kan upphandlingskontraktets giltighetstid vara högst 8 år.
Lämplighetskraven för avtalsleverantörer
Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:
- Registrering i yrkes- och näringsregister
- Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
- Finansiell och ekonomisk ställning
- Riskklassificering minst 1 - 3 (4)
- Omsättning på minst 1 miljoner euro
- Ansvarsförsäkring på minst 1 miljoner euro
- Uppfyllelse av följande referenskrav:
- Referensuppdragen ska ha riktats till en eller flera tjänster som är i enlighet med föremålet för DPS
- Vid referensuppdragen ska leverantören, en medlem i leverantörens konsortium eller en resursenhet som leverantören anlitat ha uppträtt som tjänsteproducent.
- Vid referensuppdrag ska den verkställda faktureringen för experttjänster som är i enlighet med föremålet för DPS ha varit:
- minst 100 000 euro (moms 0%) per uppdrag för tre referensuppdrag
- minst 50 000 euro (moms 0%) per uppdrag för fyra referensuppdrag
- Den verkställda faktureringen för referensuppdragen ska ha uppstått under de tre senaste åren (räknat från inlämnande av deltagningsansökan).
- En och samma organisation (FO-nummer eller motsvarande identifierare) ska ha varit kund vid högst två referensuppdrag.
- Ett angivet referensuppdrag accepteras inte om det är fråga om ett internt uppdrag inom leverantörsföretaget. Det här kravet gäller också resursenheter och konsortiets medlemmar som möjligen har genomfört referensuppdragen i fråga.
Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig