Hyppää sisältöön

Inhyrning av personal 2023–2027 Ramavtal

Fördelar med upphandlingen

  • Det är enkelt att anlita inhyrd personal när man kommer överens om praktiska rutiner direkt med den valda avtalsleverantören.
  • Prissättningen i ramavtalet är förmånlig och transparent.
  • Goda avtalsvillkor
  • Det har fästs särskilt vikt vid den inhyrda arbetstagarens anställningsförmåner (socialt ansvar)
  • Geografiskt väl tillgängliga tjänster.

Vad kan jag upphandla?

Med hjälp av ramavtalet kan du anlita inhyrd arbetskraft för ett flertal olika arbetsuppgifter.

Du kan bestämma den inhyrda arbetstagarens arbetsbeskrivning tillsammans med avtalsleverantören utgående från dina behov. Du kan hyra in arbetskraft både för att utföra uppgifter och för sakkunnig- och/eller chefsarbete. Du kan hyra in en eller flera personer, till exempel ett team och dess chefer.

Exempel på yrkesbenämningar som tidigare användes om inhyrda abetstagare: assistent, sakkunnig, digitaliserare, projektchef, praktikant, it-sakkunnig, it-definierare, utvecklingschef, kock, fastighetsskötare, koordinerare, programchef, sömmerska eller skräddare, program director, städare, planerare, inspektör, diskare, kontorsarbetare, forskare.

Inhyrd arbetskraft kan inte anställas för uppgifter i vilka offentlig makt utövas.

Hyrning av personal inom vårdsektorn omfattas inte av ramavtalet, eftersom det finns ett särskilt dynamiskt upphandlingssystem för den Inhyrning av personal inom Hyrning av personal inom vårdsektorn 2021–2025.

Du får närmare information om ramavtalets innehåll i dokumentet Upphandlingsobjekt. Du hittar den och ramavtalets övriga dokument på mellanfliken Dokument.

Vill du presentera den gemensamma upphandlingen för din organisation? Ladda ner en kort presentation av den gemensamma upphandlingen här.

Avtalsperiod

Ramavtalets avtalsperiod är 1.3.2023–28.2.2027. 

Kundspecificerade upphandlingsavtal eller beställningar som lämnats medan ramavtalet var i kraft kan högst gälla fram till den 28.2.2028.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.03.2023 - 28.02.2027
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
29.02.2028
Verksamhetsmodell
En leverantör
Tilaajavastuulaki
Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Tilaajavastuulaki

Utredningar enligt beställaransvarslagen gjorda

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Mari Riivari

Kategorichef

mari.riivari@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga