Hyppää sisältöön

AV-produkter och tjänster 2023-2026 (2027) Ramavtal

Fördelar med gemensam upphandling

  • Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
  • Sänkta kostnader för den egna upphandlingen 
  • Ramavtalet med jämförbara produkter med takpris garanterar en bra prisnivå
  • I kundarbetsgruppen får du möjlighet att påverka upphandlingens innehåll
  • Anslutna organisationer får kommentera upphandlingsmodellen och viktningar före konkurrensutsättningen
  • Goda avtalsvillkor
  • Stöd av Hansels sakkunniga i olika skeden av upphandlingen under avtalsperioden 
  • Produkter och tjänster i enlighet med upphandlingsföremålet finns tillgängliga i hela landet
  • Ansvarsfrågor gällande upphandlingen uppmärksammas, leverantörerna förutsätts bland annat förbinda sig till Hansels Code of Conduct -villkor

Vad kan jag upphandla?

Föremål för upphandlingen av AV-utrustning och utrustning för presentationsteknik och audiovisuell kommunikation liksom kringmaterial och tjänster.

Exempel på produkter som köps:

  • videoprojektorer (bland annat traditionella, när- och ultranärprojektorer, interaktiva projektorer), vita dukar och andra återspeglingsytor
  • televisionsapparater
  • bildskärmar i mötesrum, pekskärmar, interaktiva vita dukar, dörrbildskärmar och infobildskärmar
  • högtalare
  • hörlurar och mikrofoner
  • dokumentkameror
  • webbkameror och videoförhandlingsanordningar
  • konferenshögtalare
  • mikrofoner
  • trådlösa presentationslösningar, trådlösa signalöverföringar
  • AV-styrsystem, audioprocessorer, matriser, signalfördelare och väljare
  • kablar, infällda bordsuttag och monteringsutrustning, till exempel för mötesrum och golv
  • kringmaterial och utrustning som behövs för ovan nämnda bruk, till exempel reservdelar, kablar, adapter, ställningar, styrsystem, signalfördelare och väljare, sändare och mottagare

Service i anslutning till upphandlingsföremålet: planerings-, installations-, service-, upprätthållande- och återvinningsservice. Produkter kan köpas eller användas utifrån kundens leasingavtal samt servicebaserat (serviceanordning).

Datorer, mobilterminaler, servrar som behövs för andra än presentationstekniska lösningar eller nätverksutrustning omfattas inte av upphandlingsföremålet.

Säkerhetstekniska lösningar, som till exempel videoövervakningssystem, kan inte köpas via det här ramavtalet. Det är emellertid möjligt att köpa anordningar i enlighet med upphandlingsföremålet som används i olika övervakningscentraler.

Avtalsperiod

Avtalsperioden är 4.9.2023–3.9.2026. Hansel har dessutom möjlighet att fortsätta avtalsperioden med en optionsperiod på högst ett år.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
04.09.2023 - 03.09.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
03.09.2031
Verksamhetsmodell
Förenklad konkurrensutsättning, upphandlingslag 1397/2016

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information om upphandlingen

Mikko Jungman

Kategorichef

mikko.jungman@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga