Hyppää sisältöön

Planeringstjänster för AV-teknik 2020–2024 DPS

Fördelar med upphandlingen

  • Hansel säkerställer leverantörernas lämplighet med att bl.a. kolla företagets finansiella situation samt deras referenser för liknande leveranser.
  • Hansel har granskat avtalsleverantörernas straffregisterutdrag på sina kunders vägnar.
  • Du får hjälp med planeringen av AV-teknik av en sakkunnig som är opartisk.
  • Hansels sakkunnigas stöd under hela avtalsperioden med bl.a. kundens intressebevakning, leverantörshantering och kommentarer till konkurrensutsättnings materialen vid behov.
  • Avtalsvillkor som passar dina behov.

Vad kan jag upphandla?

Genom det här dynamiska inköpssystemet kan du upphandla

  • Planeringstjänster för AV-teknik
  • Kartläggningstjänster som hänför sig till planering av AV-teknik
  • Övervakningstjänster under bygg-och garantitiden

Planeringstjänster för AV-teknik som är föremålet för upphandlingen kan förekomma till exempel vid följande skeden:

  • Behovsutredning, behovskartläggning och rekommendationer för AV-teknik
  • Planering och definiering av upphandlingen
  • Beredning av upphandlingsdokument
  • Projektering och realisationsplanering
  • Ibruktagande och realisation
  • Kvalitetssäkring, mottagning och godkännande
  • Drift och tjänster under drift
  • Planering av kontrollerad demontering och informationssäker avlägsnande av system och lösningar som är i slutändan av sin livscykel

Lämplighetskrav för avtalsleverantörer

Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:

  1. Registrering i yrkes- och näringsregister
  2. Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
  3. Finansiell och ekonomisk ställning
    • Riskklassificering minst 4. Om riskklassen är 4 krävs det en pålitlig redogörelse om åtgärder som leverantören vidtar eller har vidtagit för att förbättra riskklassen.
    • Omsättning på minst 500 000 euro
    • Ansvarsförsäkring på minst 250 000 euro
  4. Teknisk prestationsförmåga och yrkesmässig kompetens
    • Kandidaten har minst tre (3) referenser av vilka var och en uppfyller minst ett av följande krav (1–4). Leverantörens referenser ska tillsammans uppfylla minst tre (3) av följande krav:
      • En referensleverans innehåller audiovisuell planering av minst tjugo (20) separata konferensrum eller motsvarande utrymme
      • En referensleverans innehåller planering av ett utrymme för minst sjuttio (70) personer där planeringen har innehållit audiovisuell planering som är särskilt krävande eller som förutsätter specialkunnande (till exempel akustik- och audioplanering, planering av ljusstyrning eller planering av styrningssystem som innehåller flera video- eller audiokanaler)
      • Det sammanlagda värdet (planering och konsultering) av en referensleverans ska vara minst 60 000 euro (moms 0%)
      • En referensleverans innehåller digital överföring av bild och ljud genom att utnyttja informationsnätverksteknologi (till exempel HDBaseT eller AV-overIP) i flera olika utrymmen.

Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
03.06.2020 - 31.05.2024
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
31.05.2025
Verksamhetsmodell
Intern upphandling

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Socialt ansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Mikko Jungman

Kategorichef

mikko.jungman@hansel.fi Kundrelationsschefer

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga