Fördelar med upphandlingen
- Hansel säkerställer leverantörernas lämplighet med att bl.a. kolla företagets finansiella situation samt deras referenser för liknande leveranser.
- Hansel har granskat avtalsleverantörernas straffregisterutdrag på sina kunders vägnar.
- Du får hjälp med planeringen av AV-teknik av en sakkunnig som är opartisk.
- Hansels sakkunnigas stöd under hela avtalsperioden med bl.a. kundens intressebevakning, leverantörshantering och kommentarer till konkurrensutsättnings materialen vid behov.
- Avtalsvillkor som passar dina behov.
Vad kan jag upphandla?
Genom det här dynamiska inköpssystemet kan du upphandla
- Planeringstjänster för AV-teknik
- Kartläggningstjänster som hänför sig till planering av AV-teknik
- Övervakningstjänster under bygg-och garantitiden
Planeringstjänster för AV-teknik som är föremålet för upphandlingen kan förekomma till exempel vid följande skeden:
- Behovsutredning, behovskartläggning och rekommendationer för AV-teknik
- Planering och definiering av upphandlingen
- Beredning av upphandlingsdokument
- Projektering och realisationsplanering
- Ibruktagande och realisation
- Kvalitetssäkring, mottagning och godkännande
- Drift och tjänster under drift
- Planering av kontrollerad demontering och informationssäker avlägsnande av system och lösningar som är i slutändan av sin livscykel
Lämplighetskrav för avtalsleverantörer
Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:
- Registrering i yrkes- och näringsregister
- Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
- Finansiell och ekonomisk ställning
- Riskklassificering minst 4. Om riskklassen är 4 krävs det en pålitlig redogörelse om åtgärder som leverantören vidtar eller har vidtagit för att förbättra riskklassen.
- Omsättning på minst 500 000 euro
- Ansvarsförsäkring på minst 250 000 euro
- Teknisk prestationsförmåga och yrkesmässig kompetens
- Kandidaten har minst tre (3) referenser av vilka var och en uppfyller minst ett av följande krav (1–4). Leverantörens referenser ska tillsammans uppfylla minst tre (3) av följande krav:
- En referensleverans innehåller audiovisuell planering av minst tjugo (20) separata konferensrum eller motsvarande utrymme
- En referensleverans innehåller planering av ett utrymme för minst sjuttio (70) personer där planeringen har innehållit audiovisuell planering som är särskilt krävande eller som förutsätter specialkunnande (till exempel akustik- och audioplanering, planering av ljusstyrning eller planering av styrningssystem som innehåller flera video- eller audiokanaler)
- Det sammanlagda värdet (planering och konsultering) av en referensleverans ska vara minst 60 000 euro (moms 0%)
- En referensleverans innehåller digital överföring av bild och ljud genom att utnyttja informationsnätverksteknologi (till exempel HDBaseT eller AV-overIP) i flera olika utrymmen.
- Kandidaten har minst tre (3) referenser av vilka var och en uppfyller minst ett av följande krav (1–4). Leverantörens referenser ska tillsammans uppfylla minst tre (3) av följande krav:
Se begäran om att ansluta sig för de fullständiga lämplighetsvillkoren.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig