Fördelar med gemensam upphandling
- Du säkerställer att din organisations upphandlingar är lagenliga
- Sänkta kostnader för den egna upphandlingen
- Avtalsleverantörernas lämplighet har kontrollerats
- Färdiga avtalsvillkor
- Stöd av Hansels sakkunniga under avtalsperioden (t.ex. intressebevakning och leverantörshantering för kunden)
Vad kan jag upphandla?
I det här dynamiska upphandlingssystem kan du köpa datorer för specialbruk som möter dina behov (bland annat ruggade, förstärkta datorer, sjukhusdatorer och fordonsdatorer), bildskärmar, tilläggsutrustning och tillbehör.
Den gemensamma upphandlingen omfattar också tjänster i anslutning till datorer för alla skeden i livscykeln, bland annat:
Beställning/Leverans
- Buffertlagertjänst för förkortade leveranstider
- Produktregistreringstjänst (till exempel registrering Windows Autopilot, Apple Business Manager -program, Google ChromeOS Zero-Touch)
Ibruktagning
- Förinstallering (till exempel förinstallering och etikettering)
- Uppackning av utrustning
- Installering på arbetsbord
Användning
- Hämtnings-återlämningsgaranti
- On-Site-service
- Slutanvändarstöd
Borttagning
- Mellanglagring för använd utrustning
- Återvinning och inlösen av gammal utrustning
- Datasäker förstöring
Sakkunnigtjänster
- Kundbetjäning och tekniskt stöd för huvudanvändare
- Sakkunnigtjänster för till exempel utbildning och konfigurering
Avtalsperiod
Den gemensamma upphandlingens avtalsperiod är 30.10.2023–31.10.2027.
Avtalsleverantörens lämplighetskrav
Avtalsleverantörerna har uppfyllt följande lämplighetskrav:
- Registrering i yrkes- och näringsregistret
- Betalning av skatter och pensionsförsäkringsavgifter
- Finansiell och ekonomisk ställning
- Riskklassificering minst RL3 enligt Suomen Asiakastieto Oy (RL4 förutsätter att leverantören kan visa fram en pålitlig utredning om åtgärderna som han eller hon vidtar eller har vidtagit för att förbättra sin soliditet, den ekonomiska bärkraften och betalningsförmågan).
- Omsättningen minst 3 M€.
- Ansvarsförsäkringen är 1 000 000 euro.
- Teknisk prestationsförmåga och yrkeskompetens
- Anbudsgivaren har erfarenhet av att producera varorna/tjänsterna som är föremål för upphandlingen under de senaste tre åren.
- Leverantören har minst 5 kundreferenser som han eller hon har levererat datorer för specialbruk åt under de senaste tre åren.
De detaljerade lämplighetskraven anges i deltagarbegäran.
Vill du bli leverantör?
Vi godkänner alla leverantörer som uppfyller lämplighetsvillkoren. Läs mer om DPS som upphandlingsförfarande och se mer i videon!
Fördelar för leverantören
- Den offentliga sektorn är en värld av möjligheter — intresserar du dig för en andel av en miljardmarknad?
- Elektroniska, formbundna upphandlingar är enkla jämfört med öppna upphandlingar
- Du kan komma med och erbjuda tjänster under hela den tid som DPS pågår
Lämna in ansökan om deltagande i DPS för Datorer för special bruk 2023–2027 här.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig