Fördelar med gemensam upphandling
- Du lämnar in beställningarna via en upphandlingskanal
- Avtalsleverantörens lämplighet har kontrollerats
- Goda avtalsvillkor
- Konkurrenskraftiga priser
- Förutsägbar prisnivå för den konkurrensutsatta produktkorgen
- Tjänster som är tillgängliga i hela landet
- Kategorichefen, kundrelationschefen och kundbetjäningen finns vid din sida under hela avtalsperioden
- Du får aktuell information om livsmedelssektorn, till exempel i vårt nyhetsbrev och på olika informationsevenemang.
Läs på mellanfliken Ansvarsfullhet om hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.
Vad kan jag upphandla?
Via ramavtalet kan du köpa livsmedel och bruksartiklar för storkök. Du kan dessutom köpa tjänster i anslutning till beställning och användning, till exempel logistiska tjänster. Obs. Det är inte längre möjligt att köpa renhållningsprodukter via det här ramavtalet.
Livsmedlen och non-food-produkterna som utgör föremål för den här upphandlingen har delats in i följande produkttyper:
Livsmedel
- Mjölkprodukter, fett och ägg
- Växtbaserade produkter ja växtproteinprodukter
- Rått kött, moget kött, köttfrysvaror, köttfabrikat och färdigmat som innehåller kött
- Färdigmat, frysta matvaror och vegetariska frysta matvaror
- Bröd (inte frysvara), bageriprodukter och förutom basproduktutbudet dessutom olika frysta bageriprodukter enligt leverantörens sortiment.
- Växter och växtelement som tillverkats av dem
- Frysvaror som till exempel frysta grönsaker, frysta bär, bagerifrysvaror, glass och sorbet liksom pyréer (för strukturförändrad kost)
- Torra livsmedel som socker, kaffe, te, kakao, spannmålsprodukter, ris, kryddor, bakhjälpmedel, desserter, sötsaker, kex och andra torra produkter
- Konserver, puréer, syl, juice, saft, saftdrycker och saftkoncentrat
- Fiskfrysvaror, färsk fisk och utöver basproduktsortimentet dessutom olika fiskprodukter enligt leverantörens utbud
- Läskedrycker (omfattar vatten och vichyvatten)
Bruksförnödenheter för professionella storkök
- Kompletterande sortiment enligt kundernas behov
- Förpackningsmaterial för kök och tillagnings- och serveringsmaterial som behövs i matproduktionen, till exempel engångskärl, engångsaskar, bakplåtspapper, filter för kaffekokare, plastpåsar
- GN-matlagningskärl och matlagningsredskap, måltids- och serveringsredskap och kärl
Vi klarlägger dessutom våra kunders eventuella behov av särskilda gemensamma upphandlingar om ”Kärl och det professionella storkökets bruksartiklar” och ”Det professionella storkökets engångskärl”. Kontakta kategorichef Milja Virtanen (milja.virtanen@hansel.fi) om du är intresserad.
Avtalsperiod
Avtalsperiod för den gemensamma upphandlingen är 1.10.2024–31.12.2028. Leveranserna till de anslutna kunderna inleds den 7.1.2025. Avtalsperioden inleds med en period för mottagande och under den här perioden förbereder sig leverantören för leveranserna som inleds i januari.
De kundspecifika upphandlingsavtalen kan vara i kraft fram till den 31.6.2029.
Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in
Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig