Hyppää sisältöön

Bilunderhåll, reparation, tvätt och inspektionstjänster, VOLKSWAGEN Ramavtal

Den här gemensamma upphandlingen är endast tillgänglig för våra abonnerande kunder. Kontrollera din organisations medlemskap under "Medlemsuppgifter” i menyn Mitt Hansel.

Fördelar med gemensam upphandling

  • Du får ett täckande utbud tjänster jämte produkter i enlighet med ditt behov.
  • Du kan utnyttja avtalsleverantörens K Auto Oy:s regionala servicenätverk.
  • Du får tillgång till avtals-, säkerhets- och beredskapsvillkor som stöder dina behov och som du kan precisera ytterligare för din organisation genom ett kundupphandlingsavtal inom ramen för ramavtalsvillkoren.
  • Du säkerställer förmånliga priser. 
  • Du säkerställer tillgången till sakkunnigas omfattande stöd hos Hansel för hela avtalsperioden, inklusive intressebevakning för kunden och leverantörshantering.

Se fliken Ansvarsfullhet för att se hur hållbarheten har beaktats i den här gemensamma upphandlingen.

Vad kan jag upphandla?

Du får underhålls-, reparation-, tvätt- och inspektionstjänster för person- och paketbilar samt lätta lastbilar av märket Volkswagen. Du kan också köpa produkter som används vid tillhandahållandet av dessa tjänster (inklusive reservdelar till bilar), antingen som en del av dina serviceköp eller separat.

Du kan köpa underhålls- och reparationstjänster, reparation av skador och målningstjänster, besiktningsgranskningar, periodiska besiktningar och dit hörande mätningar och eftergranskningar. 

Om din organisation har behov av till exempel lagring och återanvändning av reservdelar och utrustning kan du också upphandla sådana tjänster genom ramavtalet. Du kan också få tjänster för biltejpning och hämtning och återlämning av bilar.

För mer information om tillgängliga tjänster, se dokumentet "Beskrivning av upphandlingsföremålet och kravspecifikation” under fliken Dokument.

Avtalsperiod

Ramavtalets avtalsperiod on 1.4.2024–31.3.2026. Hansel har dessutom möjlighet att fortsätta avtalsperioden med en optionsperiod på högst två år. Kundens upphandlingsavtal får gälla i högst tre månader efter att ramavtalet upphört.

Läs mer om villkoren i ramavtalet i fliken Dokument.

Du ser bara en del av innehållet, eftersom du inte är inloggad. Logga in

Har du ännu inte användarnamn? Registrera dig

Logga in

Anslutning

Avtalsperiod
01.04.2024 - 31.03.2026
Sista giltighetsdag för kundspecifika kontrakt
30.06.2026
Verksamhetsmodell
En leverantör

Ansvarsfullhet

Alla våra gemensamma upphandlingar går igenom ansvarsfullhetsanalys. Den här upphandlingen har beviljats följande signum:

  • Miljöansvar
  • Ekonomiskt ansvar

Pakotteiden tarkastaminen

Teemme kaikissa yhteishankinnoissa mukana olevista toimittajista pakotetarkastukset.

Kontaktuppgifter

Kontakta våra experter

Ytterligare information

Mika Saarinen

Kategorichef

mika.saarinen@hansel.fi

Upphandlingens fas

  1. I förhandsutredningsfasen
  2. Under beredning
  3. I konkurrensutsättningsfasen
  4. Pågående
  5. Avslutat, kundspecifika kontrakt giltiga