Hyppää sisältöön

Oletko uusi asiakas?

Hanselin asiakkuus perustuu Hansel-lakiin. Asiakkaitamme voivat olla julkishallinnon organisaatiot, alla esimerkkejä asiakkaistamme. 

  • Valtion virastot, yhtiöt ja laitokset sekä korkeakoulut
  • Kunnat, kuntayhtymät, kuntien yhtiöt, hyvinvointialueet ja seurakunnat

Oletko epävarma, onko organisaatiosi jo asiakas? Tarkista asia verkkopalvelumme Asiakkaat-sivulta! 

Jos olet uusi asiakas, täytä asiakkuusselvityskysely (Forms-lomake). Kyselyn täyttäminen ei sido sinua mihinkään. Kun selvitys on tehty, olemme sinuun yhteydessä. Jos sinulla on kysyttävää asiakkuusselvityksestä, voit olla yhteydessä asiakkuusselvitys@hansel.fi.

Haluatko sopimustoimittajaksi? 

Asiakkuusselvityskysely on tarkoitettu julkishallinnon organisaatioille, jotka voivat Hansel-lain mukaan olla asiakkaitamme. Jos sen sijaan olet kiinnostunut olemaan Hanselin sopimustoimittaja, voit lukea lisää verkkopalvelumme Toimittajille-osiosta

Kuinka aloittaa palveluidemme käyttö, kun asiakkuutesi on hyväksytty? 

  1. Rekisteröidy Hansel.fi-verkkopalveluun klikkaamalla sivuston oikeasta yläkulmasta "Kirjaudu sisään / Ei tunnuksia? Rekisteröidy". Täytä pyydetyt kentät ja anna haluamasi salasana. (Huom. älä käytä HAKA tai VIRTU -tunnuksia rekisteröitymiseen).
  2. Rekisteröinti vahvistetaan sähköpostiisi tulevan linkin kautta. Jos et saa vahvistusviestiä, kannattaa tarkastaa roskapostikansio. Vahvistuksen jälkeen voit kirjautua palveluumme ja hyväksyä tietosuojakäytäntömme.
  3. Kirjaudu verkkopalveluun. Tiedät olevasi kirjautuneena, kun oikeassa yläreunassa näkyvät omat nimikirjaimesi.
  4. Pyydä tarvittaessa liittymisoikeuksia osoitteesta asiakaspalvelu@hansel.fi. Kukin organisaatio päättää itse, kenelle liittymisoikeudet voidaan antaa. Varmistathan siis ensin omasta organisaatiostasi, että sinulla on oikeus pyytää liittymisoikeuksia.  

Huom. Hanselin sopimustoimittajat voivat rekisteröityä Hansel.fi-verkkopalveluun vasta, kun heidät on hyväksytty jonkun yhteishankintamme sopimustoimittajaksi. 

Lue lisää Hanselin palveluista

Hankinnat kannattaa tehdä yhdessä

Palvelujemme ytimen muodostavat yhteishankinnat. Niiden avulla voit tehdä hankintoja ilman omaa kilpailutusta. Yhdessä tehtyjen hankintojen etuja ovat riskittömyys, säästyneet kustannukset sekä hyvä hintataso. Huolehdimme myös markkinoiden toimivuudesta, ja sopimustoimittajistamme 42 prosenttia on pk-yrityksiä.

Tutustu yhteishankintoihin

Tukea omiin kilpailutuksiisi

Saat tukea asiantuntijoiltamme omien kilpailutustesi tekemiseen. Kokeneet asiantuntijamme ovat perehtyneet kilpailuttamiseen ja sopimusoikeuteen. Avullamme varmistut siitä, että hankinnat kilpailutetaan sääntöjen mukaisesti mahdollisimman hyvillä sopimusehdoilla, hinta- ja laatutekijät huomioiden. 

Tutustu kilpailutuspalveluihin

Puhtia hankintoihin

Hankinnat muodostavat merkittävän osan kuntien menoista, joten on tärkeää, että hankinnat toteutetaan taloudellisesti, suunnitelmallisesti ja tehokkaasti. Avuksi tässä tehtävässä tulevat kehittämispäällikkömme. Määritämme yhdessä kehittämispolun, joka ottaa huomioon juuri sinun yksikkösi kehittämistarpeet ja resurssit.

Tutustu kehittämispalveluihin

Hanselilaisia on yli 140

Uratarinoistamme voit lukea, miten monella tavalla autamme sinua julkisten hankintojen tekemisessä.