Yhteishankintojen käytön tuki
Dynaamiset hankintajärjestelmät (DPS) ja osa puitejärjestelyistämme edellyttävät minikilpailutuksen toteuttamista yhteishankintaan valittujen toimittajien kesken.
Neuvonta- ja kommentointipalvelu
Jotta yhteishankintojen käyttö olisi sinulle mahdollisimman vaivatonta ja sujuvaa, saat meiltä veloituksetonta neuvonta- ja kommentointiapua minikilpailutuksesi hankinta-asiakirjoihin. Varaathan kilpailutuksesi valmistelussa aikaa mahdolliselle hankinta-asiakirjojen kommentoinnille noin viikon verran.
Kommentoidessamme hankinta-asiakirjojanne, on tavoitteenamme:
- tarkistaa minikilpailutuksen hankintalain mukaisuus
- tarkistaa, että minikilpailutus vastaa yhteishankinnassa sovittua
- minimoida riskejä sekä
- karsia tarjouspyyntömateriaaleista mahdollisia ristiriitoja.
Vinkkimme minikilpailutuksen asiakirjojen valmisteluun
- Tutustu yhteishankintaan luotuihin minikilpailutuksen mallipohjiin, jotka löydät kunkin yhteishankinnan asiakirjat-välilehdeltä sekä kilpailutusjärjestelmistä (Cloudia tai Hanselin Kisa-apuri).
- Täydennä mallipohjiin hankintaasi koskevat tiedot ja tee muut tarvittavat täsmennykset.
- Jos tarvitset apua, ota rohkeasti yhteyttä meihin ja vastaamme tiedusteluihin mahdollisimman pian!
Voit ottaa meihin yhteyttä joko
- sähköpostitse tuki@hansel.fi tai
- puhelimitse 0294 444 288 (arkipäivisin klo 9–15)
Lisätietoja minikilpailutuksesta löydät sivun oikeassa laidassa olevista yleisohjeista.
MinikisaPlus-palvelu
Jos koet tarvitsevasi enemmän apua minikilpailutuksen läpivientiin, voit tiedustella asiakkuuspäälliköltäsi tai meiltä veloituksellista MinikisaPlus-palvelua. Me huolehdimme tällöin minikilpailutuksen läpiviennistä ja sinä määrittelet hankinnan kohteen. Voit tutustua alla tarkemmin MinikisaPlus-palvelun vastuunjakoon.
Asiakas
- toimii hankintayksikkönä
- määrittelee hankinnan kohteen ja siihen liittyvät vaatimukset
- päättää minikilpailutuksen vertailuperusteista sekä niiden painoarvoista
- osallistuu hankintasopimuksen laadintaan sekä tarjouskilpailussa saatuihin kysymyksiin vastaamiseen
Hanselin projektipäällikkö
- vastaa kilpailutusprojektin läpiviemisestä
- laatii tarjouspyyntöasiakirjat yhteistyössä asiakkaan kanssa
- vastaa sähköisen kilpailutusjärjestelmän (Cloudia) käytöstä
- osallistuu tarjousten vertailuun
- huolehtii jälki-ilmoituksen tekemisestä
Hanselin juristi
- varmistaa minikilpailutuksen hankintalain mukaisuuden
- laatii ja viimeistelee hankintasopimuksen yhdessä asiakkaan kanssa
Tyypillisesti minikilpailutuksen läpivieminen tarjous- ja valitusaika huomioiden vie 3–5 kuukautta. Minikilpailutuksen vaativuuden mukaan asiantuntijamme käyttävät MinikisaPlus-projektin läpiviemiseen tavallisesti 3–8 henkilötyöpäivää. Hinnoittelu: 800 €/htp + alv.
Jos kiinnostuit MinikisaPlussasta, täytä toimeksiantolomake tai ota yhteyttä asiakkuuspäällikköösi!
Meiltä saat tukea minikilpailutuksesi läpivientiin. Tutustu vaihtoehtoihin ja kysy lisää!
Minikilpailutus DPS:ssä
Mitä tarkoittaa minikilpailutus DPS:ssä ja miten se tehdään? Tutustu yleisohjeeseemme.
Minikilpailutus puitejärjestelyssä
Mitä tarkoittaa minikilpailutus puitejärjestelyssä ja miten se tehdään? Tutustu yleisohjeeseemme.
Kymmenen vinkkiä minikilpailutukseen
Listasimme asiat, jotka kannattaa ottaa huomioon minikilpailutuksessa.
Kisa-apurin ohjeet
Miten käytät maksutonta Kisa-apuriamme? Kurkkaa ohjevideot tai lue ohjeet! Tarkempia tietoja löydät myös kunkin yhteishankinnan omalta verkkosivulta.
Onnistu minikilpailutuksessa!
Katso alta lyhyet videopätkät siitä, mitä etuja yhteishankinnat tarjoavat ja miten oma hankinta niiden sisällä kilpailutetaan.
Katso video tästä
Yksikönpäällikkö Sami Seppälä kertoo, miksi kannattaa hyödyntää yhteishankintoja.
Katso video tästä
Yksikönpäällikkö Petra Huhtala kertoo hankinnan kohteen kuvaamisesta.
Katso video tästä
Juristi Antti Tuukkanen esittelee minikilpailutuksen malliasiakirjat.
Katso video tästä
Juristi Laura Hauta-aho kertoo, miten toimittaja valitaan minikilpailutuksella.